طالبان بار دیگر پرنس هری را به مرگ تهدید کردند

- ۰۴ میزان ۱۳۹۱

پس از حمله طالبان به پایگاه نیروهای انگلیسی در هلمند این گروه اعلام کرد که با وجود اینکه پرنس هری از حملات هفته گذشته جان سالم به در برده اما هنوز در معرض خطر قرار دارد.
به گزارش روزنامه دیلی استار، قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان در مصاحبه‌‌یی گفت: در حال حاضر ما چند هزار تن از مبارزان با ملیت‌های مختلف را در اختیار داریم که حاضرند جان خود را برای حضرت محمد (ص) فدا کرده و پرنس هری را بکشند.
وی در ادامه گفت: آن‌ها جان خود را فدا خواهند کرد تا به جهانیان خشم ما را نشان دهند. از متجاوزان انگلیسی و امریکایی در اینجا استقبال نمی شود.
طالبان اعلام کرده خطری که پیش روی پرنس هری، نوه ملکه انگلیس قرار دارد از سوی شهروندان انگلیسی در افغانستان اعمال خواهد شد.
این مساله که طالبان شهروندان خارجی را برای آموزش و انجام عملیات خود استخدام می‌کند بر هیچ کس پوشیده نیست.
با این حال این اولین بار است که طالبان به استفاده از انگلیسی‌ها برای انجام عملیات و کشتن پرنس هری اعتراف می‌کند..
پرنس هری از حمله هفته گذشته طالبان به پایگاه انگلیسی – امریکایی بسشن جان سالم به در برد. در حال حاضر وی در حال گذراندن دوره چهار ماهه خود در افغانستان است. اگرچه طالبان نتوانست که پرنس هری را بکشد اما کشتن دو تفنگدار و تخریب هشت فروند جت‌های جنگنده امریکایی را پیروزی بزگی دانسته است.
این حمله حدود ۲۰۰ میلیون دالر به ارتش امریکا خسارت وارد کرد. این حمله همچنین آغاز مبارزات جدید طالبان موسوم به «عملیات هری» است که فقط پرنس هری را هدف قرار داده است.
سخنگوی طالبان همچنین اعلام کرد: ما به این پایگاه حمله کردیم چرا که پرنس هری درون آن قرار داشت. ما با این حمله خواستیم خشم خود را نشان دهیم.
سربازان انگلیس از مشاهده چند مورد خالکوبی علامت لیگ برتر فوتبال انگلیس بر روی بدن چندین تن از شبه نظامیان طالبان خبر داده‌اند و بررسی‌های لندن نشان داده که برخی از برنامه‌های پخش شده از رادیو طالبان دارای لهجه یورک شایر و میدلند انگلیس هستند.
پس از حمله ۱۴ سپتامبر ناتو و وزارت دفاع انگلیس به سرعت هرگونه شایعه درباره کشته شدن پرنس هری را تکذیب کردند و مارتین کرایتون، سخنگوی ناتو گفت: پرنس هری هرگز در معرض خطر قرار نداشته است.
پایگاه بسشن یکی از مستحکم‌ترین پایگاه‌ها در جهان است و پرنس هری در زمان وقوع حمله دو کیلومتر با مکان وقوع حادثه فاصله داشته است.
پرنس هری خلبان هلی‌کوپترهای آپاچی است. تمامی ۶۷ فروند هلی‌کوپتر انگلیس در افغانستان سالم است و وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده که هیچ خطری پرنس هری را تهدید نمی‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.