دیدار رهبران دولت وحدت ملی با هیأت شش نفرۀ کانگرس امریکا -داکتر عبدالله: برای همیش به کمک‌های بیرونی متکی نمی‌نمانیم

- ۰۲ قوس ۱۳۹۳

رهبران دولت وحدت ملی با هیأت شش نفری کانگرس ایالات متحدۀ امریکا دیدار و گفت‎وگو کردند.
در این دیدارها، هر دو جانب در مورد روابط میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به خصوص تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان و ادامه کمک‌های ایالات متحده امریکا به افغانستان، صحبت کردند.
براساس خبرنامۀ ارگ، هیأت کانگرس امریکا در دیدار با رییس‎جمهور اشرف غنی از رهبری خردمندانه mnandegar-3و تلاش‌‌های او و حکومت جدید افغانستان، ستایش به عمل آورد و از ادامه حمایت‌های ایالات متحده امریکا از حکومت و مردم افغانستان، اطمینان داد.
در مقابل رییس جمهور غنی با اشاره بر این‌که نیروهای امنیتی افغانستان از روحیه بلند ملی برخوردار اند، از کمک‌های آن کشور در راستای تقویت نیروهای امنیتی افغانستان و قربانی‌های سربازان ایالات متحده امریکا در افغانستان، تشکری کرد و بر گسترش بیشتر روابط میان دو کشور تاکید نمود.
در همین حال، دکتور عبدالله عبدالله رییس اجرائیۀ کشور بعد از ظهر دیروز در دفتر کارش در قصر سپیدار با یک هیأت شش نفری از کانگرس ایالات متحده امریکا دیدار نمود. در این ملاقات اعضای کانگرس احراز مقام ریاست اجرائیه و تشکیل حکومت وحدت ملی را برای دکتور عبدالله عبدالله تبریک گفتند و همکاری و دوستی درازمدت این کشور را با افغانستان اعلان کردند.
براساس خبرنامۀ ریاست اجرائیه، اعضای کانگرس در صحبت‌های خویش افزودند: از رهبری و درایت‌تان در حل مشکلات کشور قدردانی می‌کنم. ایالات متحدۀ امریکا به روابط خویش با افغانستان اهمیت فراوان قایل است. می‌خواهیم روابط و دوستی ایالات متحده با افغانستان حفظ گردد و ما به این رابطه و دوستی اهمیت فراوان قائل هستیم.

رییس اجرائیه تشریف آوری اعضای کانگرس به افغانستان را خیرمقدم گفت و از همکاری‌های ایالات متحده امریکا برای افغانستان به نیکی یاد کرد و نقش مرکزی و عمدۀ این کشور را در سالیان پسین در بهبود وضعیت در افغانستان ستود. رییس اجرائیه در ادامۀ صحبت‌هایش افزود: توافقنامۀ امنیتی امروز از سوی مجلس نماینده‌گان کشور با اکثریت آراء به تصویب رسید و این خود بیانگر روابط دوستانۀ دو کشور است. افغانستان به روابط خود با ایالات متحده اهمیت فراوان قایل است و رهبری حکومت وحدت ملی برعکس حکومت گذشته پیام‌های منتاقض در این رابطه صادر نمی‌کند.
رییس اجرائیه در ادامه علاوه نمود: افغانستان برای همیش به کمک های بیرونی متکی نمی‌نماند ولی در دورۀ گذار به این کمک‌ها نیاز دارند. کمک ایالات متحدۀ امریکا به نیروهای مسلح کشور ضروری است و همچنان سرمایه‌گذاری و کمک به بخش زیرساختارها و وصل کردن کشور از طریق شبکه‌های ارتباطی. از ایالات متحده خواهشمندیم در این بخش‌ها افغانستان را کمک نماید.
اعضای کانگرس در صحبت‌های خویش با رییس اجرائیه علاوه کردند: چشم دیدما از افغانستان امیدوارکننده است و ما با یک پیام مثبت به مردم و کانگرس امریکا از افغانستان بر می‌گردیم.
در این نشست اولویت‌های حکومت وحدت ملی، امنیت، مبارزه با تروریزم، مبارزه با فساد اداری، شفافیت، حاکمیت قانون و رشد و توسعۀ اقتصادی در افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.