داکتر عبدالله در دیدار با نخست‎وزیران چین و روسیه: از کمک‌های پکن و مسکو به افغانستان قدردانی می‎کنیم

گزارشگر:چهار شنبه 26 قوس 1393 - ۲۵ قوس ۱۳۹۳

عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور، در حاشیه کنفرانس سران حکومات عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، با نخست وزیر جمهوری خلق چین ملاقات کرد.
در این دیدار، نسخت وزیر جمهوری خلق چین احراز کرسی ریاست اجراییه را به دکتور عبدالله عبدالله تبریک گفته و شکل گیری حکومت وحدت ملی را گام مهم برای امنیت، ثبات و رشد اقتصادی افغانستان و ثبات منطقه عنوان کرد. mnandegar-3
هم چنان عبدالله عبدالله، از همکاری‌های جمهوری خلق چین در سیزده سال گذشته قدردانی کرده و از تعهدات دو جانبه میان دو کشور که در جریان سفر رییس جمهور محمد اشرف غنی به چین صورت گرفته است، نیز قدردانی و حمایت کرد.
در این دیدار، لی نخست وزیر چین، از اعزام دو هیأت بلندپایه جمهوری خلق چین در آینده نزدیک به افغانستان یاد آور شد.
قرار است، هیأت اولی برای کار و روی پلان توسعه زیربناهای افغانستان وارد کشور شود و در این زمینه با متخصصین و مقام‌های مسوول روی این پلان کار کنند و افغانستان را در این زمینه یاری برسانند و هیأت دومی، برای تنظیم یک کارشیوه به منظور چگونگی مصرف دو میلیارد (RMB/ واحد پول چین) کمک بلاعوض جمهوری خلق چین به افغانستان، وارد کابل شوند.
دیدار با نخست‎وزیر روسیه
رییس‌ اجرایی حکومت وحدت ملی در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان همچنان با نخست‌وزیر روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
عبدالله عبدالله رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با دیمیتری مدودوف نخست‌وزیر روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای اعلام کرد: روسیه در طول ۱۳ سال گذشته کمک‌های زیادی را در اختیار افغانستان قرار داده است.
عبدالله در این دیدار بر گسترش روابط کابل و مسکو در بخش‌های مختلف تاکید کرد.
در ادامه این دیدار مدودوف ضمن تبریک انتصاب عبدالله به عنوان رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان خواستار گسترش و ادامه همکاری‌ها با دولت کابل خبر داد.
رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در رأس یک هیأت عالی رتبه در دوازدهمین نشست کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه پایتخت قزاقستان شرکت کرده است.
وی در نخستین روز حضور خود در آستانه با کریم مسیموف صدراعظم قزاقستان نیز ملاقات کرد.
در این دیدارمسیموف تشکیل حکومت وحدت ملی افغانستان را به نفع مردم کشور دانست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.