مجمع مردمی و نماینده‎گان مردم هرات: سـرپرست ولایـت هـرات را تـرک کـند

گزارشگر:شنبه 29 قوس 1393 - ۲۸ قوس ۱۳۹۳

mnandegar-3شمار زیادی از بازرگانان، نماینده‎گان اصناف و نماینده‎گان مردم هرات در مجلس، گفته‌اند که امروز شنبه سید فضل الله وحیدی، سرپرست ولایت هرات باید هرات را ترک کند.
اعضای مجمع مردمی ولایت هرات شب گذشته در حضور هیات اعزامی از کابل به ولایت هرات، خواهان برکناری فوری سیدفضل الله وحیدی از مقام ولایت شدند.
به گفتۀ سیروس علاف، معاون اول اتاق تجارت و عضو هیأت رهبری مجمع مردمی هرات، سرپرست ولایت هرات هیچ‌‎گونه انگیزه ‌یی برای مدیریت نداشته و بیشتر برای عایدات شخصی در این ولایت به سر می‌برد.
او هشدار داد که دولت افغانستان تنها تا روز شنبه وقت دارد تا سیدفضل الله وحیدی را از هرات خارج کند.
آقای علاف در کنار این افزود که می‌بایست در هرات افرادی به عنوان والی فعالیت داشته باشند که توانایی مدیریت یک منطقۀ فرهنگی و اقتصادی را داشته باشند.
در همین حال، عبدالحمید فاروقی، رییس هیات اعزامی از کابل به هرات از تمامی معترضان خواسته تا زمان معرفی کابینۀ دولت، تحمل کرده و با دولت همکاری کنند.
به گفتۀ وی، حکومت وحدت ملی برنامه‌های امنیتی مفیدی را برای هرات در نظر گرفته و قرار است تا به زودترین فرصت این برنامه ها عملی شود.
آقای فاروقی تصریح کرد که کابینۀ جدید دولت افغانستان تا دو هفتۀ دیگر معرفی خواهد شد.
از سوی دیگر، سیدفضل الله وحیدی، سرپرست ولایت هرات گفت که به کسی دشنام انجام نداده و خطابش از برخی از الفاظ تند، به آقای فرهاد مجیدی، نمایندۀ مردم هرات در مجلس بوده است.
او گفت که اداره‌اش به شدت درگیر سر و سامان دادن به اوضاع مدیریتی می‌باشد و از سوی دولت مرکزی هم هیچ‌گونه برنامه‌یی در جهت برکناری وی پیش کش نشده است.
سر و صداهای اعتراضی مردم هرات نسبت به ناامنی از حدود یک ماه قبل و به خصوص پس از ترور منجر به شهادت حجت الاسلام عزیزالله نجفی اوج گرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.