رییس جمهور غنی: طی دو روز والی هرات معرفی می‎شود

گزارشگر:یک شنبه 7 جدی 1393 - ۰۶ جدی ۱۳۹۳

مشکلات امنیتی و اداری در ولایت هرات، پای اشرف غنی رییس جمهوری کشور را به این ولایت کشاند.
آقای غنی اخیراً هیاتی را برای بررسی وضعیت هرات به این ولایت اعزام کرد و آنگونه که نظیف‎الله سالارزی سخنگوی آقای غنی به خبرنگاران گفت، رییس جمهوری در پی دریافت گزارش این هیات شخصاً به هرات سفر کرده است.
رییس جمهور به مردم هرات وعده سپرده است که تا دو روز دیگر والی تازۀ این ولایت را معرفی خواهد کرد.
سخنگوی رییس جمهوری گفت که دو mnandegar-3موضوع امنیتی و حکومتداری در هرات باعث شد که اشرف غنی به این ولایت سفر کند. آقای غنی دیروز با مسوولان امنیتی، اداری، اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی دیدار و گفت‌وگو کرده است.
هرچند آقای سالارزی گفت که رییس جمهوری در دیدار با مسوولان امنیتی دستورهای مشخصی در زمینه امنیتی صادر کرده، اما هنوز معلوم نیست که این دستورها در چه موارد مشخصی بوده است.
سه روز پیش فضل‎الله وحیدی سرپرست این ولایت برکنار شد.
پیش از آن از چندین مورد قتل، آدم‎ربایی و حملات خشونت‎آمیز در این ولایت گزارش شده بود.
در آخرین مورد مدیر آموزش و پرورش ولسوالی شیندند در ۱۷ قوس به همراه پسر و یکی از همکارانش در اثر شلیک افراد مسلح کشته شدند و ضاربان سیزده میلیون افغانی حقوق معلمان ولسوالی شیندند را از نزد این مدیر به سرقت بردند.
به دنبال این رویداد رادیو تلویزیون ملی گزارش داد که اعضای یک گروه چهارنفری، که به سرکردگی فردی به نام ملا اسماعیل در شیندند «سرگرم فعالیت های تروریستی» بودند، به دلیل قتل مدیر معارف شیندند و همراهانش در عملیات نیروهای ارتش و پولیس کشته شدند.
پیشتر از آن عزیزالله نجفی عضو پیشین شورایت ولایتی و روحانی بانفوذ در هرات در ۲۲ عقرب در اثر تیراندازی فرد مسلح موتورسیکلت سوار کشته شد و هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه او خواستار مجازات عامل یا عاملان قتل این روحانی شدند.
در سالهای اخیر بازرگانان و کسبه کاران هرات همواره نسبت به ناامنی، آدم‌ربایی و قتل تاجران معترض بوده‌اند و در مواردی هم دست به اعتصاب زده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.