اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی از تلفات نیروهای امنیتی افغانستان: جنگ با طالبان وظیفۀ ارتش باشد نه پولیس

گزارشگر:دو شنبه 8 جدی 1393 - ۰۷ جدی ۱۳۹۳

نماینده اتحادیه اروپا در امور آموزش پولیس افغانستان با ابراز نگرانی از تلفات نیروهای امنیتی کشور در عملیات‌های رزمی گفت: عملیات‌های ضد شبه‌نظامیان باید بر عهده ارتش باشد نه پولیس.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، در شرایطی که نیروهای جنگی امریکایی و بین‌المللی می‌خواهند پس از ۱۳ سال جنگ با طالبان از افغانستان خارج شوند، mnandegar-3طبق گزارش رییس کمیسیون اروپایی آموزش نیروهای پولیس، آمار تلفات پولیس کشور در عملیات‌های نظامی ویژه رو به افزایش است. جنگ افغانستان با خروج نیروهای عملیاتی بین‌الملل در ۳۱ دسمبر پایان می‌یابد و پس از آن نیروهای امنیتی بومی رسماً تمام عملیات‌ها را عهده‌دار می‌شوند.
در همین حال کارل آکه روگه، رییس هیات پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان گفت، در جریان عملیات‌های امسال علیه طالبان، حدود پنج هزار نیروی امنیتی افغانی کشته شده‌اند که شامل پولیس، نیروی ارتش و یگان‌های دفاعی روستایی.
وی گفت: تلفات نیروهای پولیس افغانستان در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۲۰۰ تن بود که بیشتر آنها متعلق به پولیس ملی افغانستان است. همینطور حدود ۳۵۰۰ نیروی خارجی از جمله ۲۲۱۰ سرباز امریکایی در جریان ۱۳ سال جنگ کشته شده‌اند.
این مقام اتحادیه اروپا گفت: این اصلی‌ترین مشکل افغانستان است و مساله اینجاست که آنها می‌خواهند چگونه مسوولیت‌ها را برای مقابله با طالبان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی تقسیم کنند. این باید وظیفه ارتش ملی افغانستان باشد نه پولیس. هم‌اکنون این وظیفه بر دوش پولیس است.
جنرال جوزف اندرسون، فرمانده عملیات زرمی ناتو ماه پیش گفت: تلفات نیروهای افغان بی‌ثباتی به بار می‌آورد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.