سـپاس از ایـن‎که مـایۀ سرگـرمی مـردم شـدیـد!

گزارشگر:چهار شنبه 17 جدی 1393 - ۱۶ جدی ۱۳۹۳

کوتاهی رهبران دولت وحدت ملی در معرفی کابینه جدید آن‌هم در حالی که سه ماه از ادای سوگند اشرف غنی رییس جمهور جدید می‌گذرد، موجی از شوخی و تمسخر را در شبکه‌های انترنتی به راه انداخته است به طوری که حتی طالبان نیز به این روند ملحق شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این موج از شوخی و تمسخر نگرانی‌ها را در مورد ثبات دولت وحدت ملی افزایش می‌دهد، mnandegar-3آن‌هم در حالی که افغانستان با چالش‌هایی جدی پس از خروج اکثر نیروهای خارجی از این کشور روبروست و از سوی دیگر طالبان نیز حملات خود را شدت بخشیده اند.
نیروهای امنیتی افغانستان پنجشنبه گذشته مسوولیت کامل امنیت کشور را از نیروهای نظامی خارجی که در حال خروج از این کشور هستند، به دست گرفتند. این اقدام آماده‌گی ۳۵۰ هزار نیروی داخلی را محک خواهد زد که مسوولیت تأمین امنیت در افغانستان و جنگ با شورشیان سازمان‌یافته طالبان را به عهده خواهند داشت.
حدود ۱۳ هزار نیروی خارجی که اکثر آنها نیروهای امریکایی هستند، براساس یک ماموریت جدید
دوساله با نام «حمایت قاطع» در افغانستان باقی خواهند ماند تا در زمینه آموزش نیروهای امنیتی بومی برای مقابله با شورشیان در افغانستان کمک کنند.
با گذشت ۱۰۰ روز از دوره ریاست جمهوری غنی، وی و عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی او که اکنون سمت ریاست اجرایی دولت وحدت ملی را به عهده دارد، هنوز نتوانسته اند در مورد کابینه جدید به توافق برسند. آنها چند ضرب‌الاجل وعده داده شده را برای تعیین کابینه از دست داده و نتوانسته اند به وعده خود عمل کنند. این مسأله باعث شده است آنها با تمسخر رسانه‌های اجتماعی روبرو شوند.
در یکی از این صحنه‌های تمسخرآمیز که در پایگاه انترنتی توییتر منتشر شده است، غنی و عبدالله پیرمردهایی با ریش‌های بلند و سفید در سال ۲۰۵۰ نشان داده می‌شوند درحالیکه هنوز نتوانسته‌اند کابینه را تشکیل دهند.
غنی و عبدالله هنوز در مورد این شوخی‌ها و صحنه‌های تمسخرآمیز اظهار نظر نکرده‌اند.
در یک کاریکاتور دیگر عبدالله و غنی سوار بر اسب در حال بازی «بزکشی» هستند و بر سر کنترل کرسی‌های کابینه با هم می‌جنگند.
طالبان نیز به این روند ملحق شدند و ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه اعلام کرد: «شاید کابینه منجمد شده است».

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.