۵۷ میلیون دالر در افغانستان حیف شد

گزارشگر:یک شنبه 21 جدی 1393 - ۲۰ جدی ۱۳۹۳

mnandegar-3گزارش تازه ادارۀ بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان نشان می‌دهد وزارت دفاع امریکا ۵۷ میلیون دالر برای ساخت یک مرکز نظامی در افغانستان هزینه کرده اما این مرکز با کمبودهای ابتدایی نظیر فقدان برق مواجه است.
بر اساس تازه‌ترین گزارش اداره بازرسی امریکا در امور بازسازی افغانستان(سیگار)، وزارت دفاع امریکا برای ساخت یک مرکز نظامی برای کماندوهای افغان در کابل ۵۷ میلیون دالر هزینه کرده اما به دلیل سوء مدیریت بخش زیادی از آن هدر رفته، طوری که به رغم هزینه هنگفت صرف شده این مرکز با مشکلات ابتدایی مانند فقدان برق مواجه است.
در این گزارش آمده است: جنراتورهایی که برای تأمین برق این مرکز خریداری شده کهنه و غیر قابل استفاده است به گونه‌ای که توان تأمین بیش از ۲۵ درصد برق مورد نیاز این مرکز را ندارد.
در این گزارش تصریح شده است: مواد سوختی این جنراتورها که ارزش حدود یک میلیون دالر دارد کم‌کیفیت و حتی غیر قابل استفاده می‌باشد.
در ادامه این گزارش همچنین آمده است: در این مرکز محل غذاخوری با ظرفیت ۲۸۰ نفر ساخته شده اما اکنون بیش از هزار و ۶۰۰ تن از آن استفاده می‌کنند زیرا در ساخت سالن بزرگتری که برای این مرکز در نظر گرفته شده بود اهمال شده است.
این نخستین باری نیست که سیگار مدعی دستیابی به اطلاعاتی است که گویای هدر رفت کمک‌های امریکا در افغانستان است؛ بلکه پیش از این نیز بارها این اداره از نحوه به مصرف رسیدن کمک‌های امریکا در افغانستان انتقاد کرده و از حیف‌ومیل میلیون‌ها دالر از کمک‌های آن کشور در افغانستان خبر داده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.