گزارش نشرشده از سوی شبکۀ العربیه نادرست است واکنش دفتر یونیسف در پیوند به یک خبر نشرشده از سوی روزنامه ماندگار

- ۲۳ جدی ۱۳۹۳

mnandegar-3چندی قبل نوشته‌یی زیر عنوان «یونیسف: مقامات افغانستان پول یتیمان را سرقت می‌کنند» از سوی روزنامۀ ماندگار به نشر رسید. منبع این خبر شبکۀ تلویزیونی العربیه ذکر شده بود. یونیسف با مراجعه به منبع اصلی و مشاهدۀ ویدیوی نشر شده از سوی شبکۀ تلویزیونی العربیه، متوجه شد که این گزارش از نظر معیارهای خبرنگاری مشکلات جدی دارد.
در این گزارش با هیچ مسوولی از یونیسف مصاحبه نشده است، اما در گزارش به نقل از یونیسف خبرسازی شده است. فردی که در گزارش تصویری با او مصاحبه انجام شده و در گزارش از وی به عنوان کارمند یونیسف یاد شده است، هیچ ارتباط کاری با یونیسف ندارد. فردی که با وی مصاحبه شده نیز دربارۀ آن‌چه گزارشگر از او نقل قول می‌کند، صحبت نمی‌کند. او دربارۀ نیاز پرورشگاه‌های افغانستان به افراد متخصص صحبت می‌کند.
قابل یادآوری است که یونیسف به پرورشگاه‌های افغانستان کمک نقدی نمی‌کند و گزارش نشر شده از سوی شبکۀ العربیه که روزنامۀ ماندگار نیز به آن اشاره کرده است، درست نیست.
یونیسف به آموزش کارمندان اجتماعی در افغانستان کمک می‌کند تا به مشکل افراد متخصص در پرورشگاه‌های افغانستان رسیده‌گی شود.
یونیسف همکار درازمدت مردم افغانستان است و با بیش از ۶۰ سال فعالیت دوامدار، به یکی از شرکای قدیمی افغانستان در بخش توسعۀ این کشور مبدل شده است. یونیسف یک نهاد مستقل و بی‌طرف است و تنها وظیفه‌اش اطمینان حاصل کردن از حفاظت از حقوق اطفال و زنان و برآورده شدن آن‌هاست.
یونیسف در ۶۰ سال اخیر، حقوق اطفال و زنان را در سراسر افغانستان ترویج کرده است و برای رساندن خدمات ابتدایی از جمله خدمات در زمینۀ تعلیم، صحت، حفاظت، آبرسانی و حفظ‌الصحه به افراد نیازمند فعالعیت کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.