بدبینی رییس ستـاد ارتـش امریکا از اوضـاع افغانستان

- ۲۳ جدی ۱۳۹۳

جنرال دمپسی، رییس ستاد ارتش ایالات متحده امریکا به تازگی به گفته‌های رییس جمهوری این کشور واکنش نشان داده و گفته است که پس از خروج تمامی سربازان امریکایی، در مورد تبدیل نشدن افغانستان به پناه‌گاه تروریستان خوش‌بینی وجود ندارد.
دمپسی از گفته‌های باراک اوباما مبنی بر تبدیل نشدن افغانستان به پایگاه امن تروریستان پس از خروج نیروهای این کشور، ابراز نا‌رضایتی کرده است. mnandegar-3
مارتین دمپسی در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفته است که شکست گروه‌های تروریستی بر تلاش‌های بیش‌تر نیروهای نظامی امریکا و هم‌کاری‌های استخباراتی نیاز دارد.
پیشتر باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده امریکا همزمان با پایان ماموریت جنگی نیروهای ناتو در افغانستان اعلام کرده بود که این کشور دیگر پایگاه امن تروریستان نخواهد بود.
ماموریت جنگی نیروهای ناتو با پایان سال ۲۰۱۴ میلادی در افغانستان پایان یافت و با آغاز سال جدید میلادی، ماموریت جدید این نیروها زیر نام حمایت قاطع آغاز سده است.
مارتین دمپسی نیز با آغاز ماموریت جدید نیروهای ناتو در افغانستان گفته است: «من خوش‌بین هستم که اکنون افغانستان به سوی پیشرفت در حرکت است و همواره تغییرات مثبت صورت می‌گیرد. ما در حال حاضر در یک جایگاه خوب در افغانستان قرارداریم که بتوانیم برای مردم افغانستان فرصت بدهیم تا کشورشان را بسازند تا دیگر افغانستان به پناه‌گاه امن تروریستان تبدیل نشود.»
در همین حال راجنات سنگه، وزیر داخله هندوستان از خروج نیروهای ناتو از افغانستان ابراز نگرانی کرده و در مورد پیامد های منفی آن هشدار داده است .
آقای راجنات سنگهه گفته است: بیرون شدن نیروهای ناتو از افغانستان نه تنها بر امنیت کشورهای جنوب آسیا تاثیر خواهد گذاشت؛ بلکه برای امریکا و شمار دیگر از کشورها نیز تاثیرات منفی امنیتی خواهد داشت».
مهلت دوساله امریکا برای خروج
محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان چندی پیش در گفت‌وگو با رسانه‍‌های خارجی گفته بود که برنامه دوساله امریکا برای خروج کامل از افغانستان نیاز به بررسی دارد.
جنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد ارتش امریکا در مورد خواست اشرف غنی، برای تجدید نظر و بررسی دوباره تاریخ خروج تمامی نیرو های خارجی از افغانستان گفته است که جهان باید از افغانستان همچنان حمایت کند.
این مقام نظامی امریکا گفته است که او با دیگر مقام های نظامی امریکا به شمول جنرال جان کمپبل، جنرال آستن و وزیر دفاع این کشور در مورد پیشنهاد رییس جمهورغنی گفتگو کرده و به گفته او، نتیجه گفتگوها این بوده که امریکا باید نیروهای امنیتی افغانستان را در فصل جنگ کمک کند تا آنها بتوانند تروریستان را شکست دهند.
جنرال دمپسی همزمان خواستار تلاش‌های بیشتر امریکا برای نابودسازی گروه‌های شورشی شده است .

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.