وزارت دفاع ملی: طالبان، اسم خود را به داعش تغییر داده اند!

گزارشگر:سه شنبه 30 جدی 1393 - ۲۹ جدی ۱۳۹۳

سرپرستان وزارت‌های دفاع و داخله و معاون ریاست عمومی امنیت ملی به منظور پاسخ‌گویی پیرامون ظهور داعش و افزایش بدامنی‌ها در کشور از سوی مجلس سنا فرا خوانده شدند.
عنایت الله نظری معین و سرپرست وزارت دفاع، ایوب سالنگی معین و سرپرست وزارت امور داخله و حسام الدین حسام معاون ریاست امنیت ملی در جلسه عمومی دیروز مجلس سنا فرا خوانده شدند و به سوالات و نگرانی‌های سناتوران پاسخ گفتند.mnandegar-3
ظهور گروه داعش و افزایش ناآرامی‌ها در برخی ولایت‌های کشور و نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی از سوالات اصلی بودند که از سوی اکثر سناتوران مطرح شدند.
عنایت الله نظری سرپرست وزارت دفاع گفت: «سرگروپ های طالبان در برخی ولایت کشور بیعت شان را از داعش اعلام کرده و آنان صرفا چهره شان را به داعش بدل کرده اند».
به گفتۀ مقام‌های امنیت، بگومگوهای ظهور داعش در افغانستان صرفاًجنبۀ تبلیغاتی و بزرگ نمایی به منظور ترساندن مردم، دارد.
پاسخ‌های معاون امنیت ملی در مورد به چگونگی ظهور داعش در افغانستان سری شد و چیزی از آن به رسانه ها درز نکرد.
همچنین، عنایت الله نظری، انتقال مسوولیت‌های امنیتی، توقف عملیات شبانه و فرار دهشت افگنان از پاکستان و جاگرفتن آنان را در افغانستان از عوامل اصلی افزایش ناآرامی‌ها در کشور عنوان کرد.
آقای نظری افزود: « نهادهای امنیتی عملیات سه ماهه زمستانی و سه ماهه بهاری را زیر نام «فتح» به منظور سرکوب مخالفان در سراسر کشور، پلان گذاری کرده اند که انجام آن تاثیر مثبت را در وضعیت امنیتی کشور بوجود می آورد».
ایوب سالنگی سرپرست وزارت داخله نیز مشکلات و افزایش ناامنی‌ها را در سال جاری در کشور پذیرفت؛ اما تاکید کرد که نیروهای امنیتی با تلفات زیاد از وطن دفاع کرده اند.
آقای سالنگی از کمبود تشکیلات پولیس ملی سخن گفت و افزود که سقف تعیین شدۀ شمار پولیس ملی در حال حاضر قابل تغییر نیست.
او نبود شناسنامه‌های برقی و سیستم بایمتریک را از مشکلات اصلی پولیس ملی در تعقیب مجرمین عنوان نموده اظهار امیدواری کرد که با حل این مشکل، کار برای تعقیب مجرمین نیز آسانتر خواهد شد.
مجلس سنا در حالی مقام های امنیتی را فراخوانده بود که سر از امروز، دوره شانزدهم کاری این مجلس به پایان رسید و سناتوران به رخصتی های ۴۵ روزه ی زمستانی می روند.
فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا حکمی را قرائت کرد که بر اساس آن، رییس جمهور به تمام ادارات محلی فرمان داده بود که امنیت سناتوران را در طول دوره رخصتی و سفر به ولایات و مناطق شان، تامین نمایند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.