جانشین جان‌آلن انتخاب شد

- ۰۸ میزان ۱۳۹۱

یک فرمانده جدید امریکایی از ماه جنوری ۲۰۱۳ فرماندهی نیروهای امریکایی در افغانستان را برعهده خواهد گرفت.
به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، جنرال ژوزف دانفورد، معاون فرمانده نیروی دریایی امریکا جانشین جنرال جان آلن، فرمانده فعلی نیروهای امریکا در افغانستان خواهد شد.
جنرال جان آلن از اواسط سال ۲۰۱۱ فرماندهی نیروهای امریکایی در افغانستان را عهده‌دار شد و و پس از سال ۲۰۱۳ نیز وی همچنان در افغانستان حضور خواهد داشت.
به گفته مقام‌های امریکایی آلن به عنوان فرمانده ارشد متحدین در اروپا کاندیدا خواهد شد که در صورت تایید کنگره تبدیل به یک افسر ارشد امریکا در ناتو می‌شود.
جنرال بازنشسته دیوید بارنو که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در جنگ افغانستان حضور داشته، اظهار داشت: رییس جمهوری امریکا خواهان فرماندهی کسی است که نگاهی تازه به جنگ در افغانستان داشته باشد و معمار استراتژی فعلی ما در این کشور نباشد.
این تغییر و جابه جایی در مقطعی بسیار حساس صورت می‌گیرد در حالی که انتخابات ریاست جمهوری امریکا در شش هفته دیگر برگزار خواهد شد و اعلام شده نیروهای امریکایی تا پایان سال ۲۰۱۴ از افغاستان خارج خواهد شد. جنرال دانفورد تا به حال در افغانستان خدمت نکرده است.
یکی از مهمترین دغدغه‌های ارتش امریکا در افغانستان در مقطع کنونی حمله نیروهای پولیس و ارتش افغان به نیروهای امریکایی و خارجی است و تا به حال ۵۱ سرباز امریکایی و خارجی در این نوع حملات کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.