حمایت نهادهای مدنی از اعتصاب دانشجویان در کابل

- ۰۳ جوزا ۱۳۹۲

در پنجمین روز اعتصاب غذایی دانشجویان یکی از دانشکده‌های دانشگاه کابل، شماری از نهادهای جامعه مدنی از حکومت خواسته اند که به “تقاضای‌های قانونی” دانشجویان رسیده‌گی کند.
نهادهای جامعه مدنی روز گذشته در محل اعتصاب دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل رفته و هشدار داده اند تا زمانی که نهادهای مسوول به مطالبات دانشجویان توجه نکند، اعتصاب همچنان ادامه خواهد داشت.
احمدشاه ستانکزی مسوول نهاد دهکده صلح و از فعالان جامعه مدنی در کابل گفت که از اعتصاب غذایی دانشجویان پشتیبانی می‌کنند و مسوولان حکومتی به ویژه وزیر تحصیلات عالی افغانستان موضع خود را در برابر تقاضاهای دانشجویان روشن کند.
نزدیک به هفتاد دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل روز دوشنبه ۳۰ ثور با تجمع در نزدیک شورای ملی افغانستان اعتصاب غذایی خود را به دلیل آنچه “ضعف علمی، مدیریتی و اخلاقی” مسوولان این دانشکده می‌خوانند، آغاز کردند.
گزارش شده است که نزدیک به بیست دانشجو تاکنون به دلیل اعتصاب غذایی راهی بیمارستان شده‌اند. تعداد زیادی از دختران دانشجو هم با تجمع در برابر شورای ملی افغانستان از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی حمایت کرده اند.
آقای ستانکزی که به نماینده‌گی از تعدادی از نهادهای مدنی صحبت می‌کرد همچنین گفت که مشکلات تنها در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل خلاصه نمی‌شود بلکه تمام نهادهای تحصیلات عالی و دانشگاه‌های افغانستان به نحوی نیاز به اصلاحات دارند.
در همین حال سیداکرام از اعضای هیات اداری مجلس نمایندگان افغانستان به بی‌بی‌سی گفته است که مجلس نماینده‌گان هیاتی را برای بررسی ادعاهای دانشجویان موظف کرده است. آقای اکرام گفته است که او عضویت این کمیسیون را دارد و شکایات دانشجویان را با وزیر تحصیلات عالی درمیان گذاشته اند.
این عضو مجلس از قول مسوولان وزارت تحصیلات عالی گفته است که ادعاهای دانشجویان را بررسی خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.