جنرال امرخیل: در عملیات‌ها ارتش همکاری نمی‎کند

گزارشگر:دو شنبه 13 دلو 1393 - ۱۲ دلو ۱۳۹۳

mnandegar-3مسوولان امنیتی ولایت بغلان از دست داشتن آی اس آی پاکستان در نا امنی‌های این ولایت خبر می‌دهند.
جنرال امین الله امرخیل فرمانده پولیس بغلان در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهور گفت: «دو شب قبل مخالفین دولت در ساحۀ دهنه غوری بر پوسته‌های امنیتی حمله کردند که در مقابل آن‌ها پولیس یک عملیات انجام داد که در نتیجه ۲ تن از مخالفین کشته و ۱ تن زخمی شدند و ۲۰ قریه از وجود مخالفین پاکسازی شد».
به گفته وی، قرارگاه این مخالفان از بین برده شد و تعداد زیادی ماین، ریموت کنترل، سیستم برق و مهمات به دست پولیس افتاده است.
جنرال امرخیل تاکید کرد که در این ساحات مخالفینی وجود دارد که مستقیم از آی‌اس‌آی دستور گرفته و با آنها ارتباط دارند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت ناامن بودن جاده‌یی که از پلخمری به سمت قندوز می‌رود و از بغلان مرکزی می‌گذرد گفت: حفاظت جاده‌ها مربوط به محافظت عامه می‌شود؛ ولی نظم عامه به درستی کار نمی‌کند.
به گفته وی، در این مسیر یک کندک ۴۵۰ نفری به نام بدرقه قطارها از طرف معینیت محافظت عامه تشکیل شده و مسوولیت امنیت قطارهایی که از این مسیر می‌گذرد را به عهده دارد.
وی همچنین از نحوۀ همکاری دیگر ارگان‌های امنیتی انتقاد کرده و افزود: در عملیات‌هایی که ما انجام می‌دهیم؛ ارتش ملی و نظم عامه با ما همکاری نمی‌کنند.
آقای امرخیل با بیان اینکه تشکیلات پولیس در بغلان کم است گفت: « ما در ولسوالی‌ها، تنها تشکیل داریم و در ساحات ناامن و آسیب پذیر تشکیلات نداریم» .
وی تصریح کرد: کسانی‌که به نام امنیت راه‌ها امتیاز می‌‌گیرند، واقعاً به درستی کار نمی‌کنند.
خواستیم در این مورد نظر فرمانده ارتش در بغلان را هم داشه باشیم اما با تماس های مکرر موفق به این موضوع نشدیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.