رییس اجرایی دولت وحدت ملی: مردم بیدار هستند و تسلیم ظلم و زور نمی‎شوند/کرزی: غرب از بدنام‌ساختن اسلام دست بردارد

گزارشگر:دو شنبه 13 دلو 1393 - ۱۲ دلو ۱۳۹۳

رییس اجرایی دولت وحدت ملی، روز یکشنبه در دومین کنفرانس تحقیقی مرکز اعتدالِ افغانستان که زیر عنوان بررسی آثار منفی افراط و تفریط در کابل برگزار شده بود، بر تأمین صلح پایدار و عادلانه در کشور تأکید کرد.
داکتر عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی، کشتاری را که زیر نام اسلام در افغانستان صورت می‌گیرد، به شدت محکوم کرد و گفت: کدام مرجع mnandegar-3چنین فتوایی را صادر کرده می‌تواند که بر مبنای آن، صدها مسلمان بی‌گناه به خاک و خون کشیده می‌شوند و صدها خانواده سوگوار می‌گردند.
وی خطاب به مخالفان مسلح که اقدام به قتل مردم بی‌گناه می‌نمایند گفت که این راه رسیدن به قدرت نیست و همه باید بدانند که مردم افغانستان بیدار هستند و هیچگاه تسلیم زور و ظلم نمی‌شوند.
عبدالله عبدالله گفت که میلیون‌هاتن در افغانستان یکصدا صلح می‌خواهند و چند هزار نفر نمی‌توانند ثبات کشور را بر هم بزنند و در نهایت هیچ چیزی هم به دست نخواهند آورد.
رییس اجرایی اعلام نمود که حکومت وحدت ملی افغانستان متعهد به برقراری صلح پایدار و عادلانه در کشور بوده و به تلاش‌هایش در این راستا ادامه خواهد داد.
در این حال، حامد کرزی رییس جمهور پیشین فعالیت‌ها و اعمال خشونت‌آمیز غرب را در کشور به گونۀ جدی محکوم کرد.
آقای کرزی گفت، کشورهای غربی باید روش شان را در قبال مسلمانان جهان تغییر دهند.
آقای کرزی می‌گوید، جهان غرب باید از اقداماتی‌که باعث بدنامی مردم می‌گردد دست بردارد.
او گفت: «جا دارد که امروز در این‌جا خصوصاً از جهان غرب بخواهیم تا آنها هم در روش خود تجدید نظر نمایند در مقابل مسلمان‌ها؛ در دید خود تجدید نظر کنند و از وسایلی که شاید آن‌ها فکر کنند به منفعت‌شان است، ولی باعث بدبختی مردم می‌شود خصوصاً باعث بدنامی اسلام می‌شود، استفاده نکنند. «
حامد کرزی همچنان گفت، کشورهای غربی باید این مساله را بدانند که ما به دین آن‌ها احترام داریم و به جز از روابط سیاسی و منافع کشورها هیچ نوع تضاد میان ما وجود ندارد.
همچنان، نعمت الله شهرانی رییس این مرکز گفت، به شمول افغانستان بیشتر کشورهای اسلامی در آتش افراطیت می‌سوزند و باید جهت رفاع و نجات آنان تلاش‌های لازم صورت گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.