سفیر افغانستان در اسلام آباد: امیدواریم پروسۀ صلح در ۲۰۱۵ به نتیجه برسد

گزارشگر:چهار شنبه 15 دلو 1393 - ۱۴ دلو ۱۳۹۳

mnandegar-3جانان موسی‌زی، سفیر کابل در اسلام آباد در مصاحبه اختصاصی با اکسپرس تربیون اظهار داشت که فصل جدیدی از روابط افغانستان و پاکستان در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.
وی تاکید کرد: حکومت وحدت ملی برای تقویت همکاری با پاکستان در مبارزه با تروریزم، افراط گرایی، جرایم سازمان یافته و ارتقاء صلح و ثبات در هر دو کشور کار می‌کند.
به گفتۀ موسی‌زی، حکومت افغانستان اقداماتی را برای اجرایی‌شدن توافقاتی که در جریان سفر رییس جمهور غنی به پاکستان گرفته بودند؛ در نظر گرفته است، همان‌گونه که هر دو کشور توافق کردند که این تصمیمات نه باید روی کاغذ باقی بماند.
وی افزود: اجراشدن این توافق‌ها که در رابطه به مسایل امنیتی، اقتصادی و سیاسی است؛ فضای اعتماد میان دو کشور را افزایش خواهد داد.
سفیر کابل در اسلام آباد تاکید نمود: صلح، ثبات و پیشرفت اقتصادی در پاکستان و افغانستان پیچیده و بهم پیوسته است؛ حکومت افغانستان بر موضع خود برای صلح و یکجا کار کردن با پاکستان برای آرامش هر دو کشور مصمم است.
آقای موسی‌زی در رابطه به مشکلات مهاجران در خیبرپشتونخواه گفت: مهاجران افغان هرگز مشکلات امنیتی برای حکومت پاکستان ایجاد نکرده و نزدیک به ۳۶ سال است که به گونه صلح آمیز در شهرها، روستاها و اردوگاه‌های این کشور زنده‌گی می‌کنند.
وی با اشاره به این که مساله مهاجران یک مساله سیاسی نه، بلکه یک مساله حقوق بشری است، تصریح کرد: ما از حکومت پاکستان و مردم آن برای سه دهه کمک به مهاجران افغان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که این کمک آنان تا بازگشت مهاجران به کشورشان ادامه یابد.
همچنین سفیر افغانستان در پاکستان خاطرنشان نمود که صلح اولویت حکومت وحدت ملی است و امیدوارند که پروسه صلح در سال ۲۰۱۵ به نتیجه برسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.