اگر کارتان را از دست داده‌اید، بخوانید

گزارشگر:دو شنبه 20 دلو 1393 - ۱۹ دلو ۱۳۹۳

بخش دوم و پایانی

mnandegar-3اگر احساس کردید هیجان‌های منفی هر روز بیشتر از قبل آزارتان می‌دهد، موضوع را با یک روان‌شناس مطرح کنید و از او برای آرام شدن کمک بگیرید. یادتان نرود که هیچ کارفرمایی دوست ندارد یک عضو ناامید را وارد کسب‌وکارش کند.
ریشه‌ها را بخشکانید
حالا که با خودتان روراست‌تر شده اید، دلیل بی‌کار شدن‌تان را ارزیابی کنید. اگر شما بدانید این اتفاق چرا رخ داده و از چه زمانی جرقه‌هایش در زنده‌گی کاری شما زده شده است، بهتر می‌توانید برای شروع دوباره برنامه‌ریزی کنید. اما مهم این است که ناامید نشوید؛ شاید توانایی‌های شما در کار دیگری بهتر مجال بروز پیدا کنند! بد نیست قلم و کاغذی بردارید و توانایی‌ها و کاستی‌های تان را در آن فهرست کنید. در این فهرست هم به جنبه‌های کاری و علمی و هم به جنبه‌های شخصیتی از قبیل سازگاری، مدیریت بحران و … بپردازید. گذشته از این، می‌توانید موضوع را با یک روان‌شناس که در حوزۀ کسب و کار فعالیت می‌کند، در میان بگذارید و از او برای شناخت بهترِ خودتان کمک بگیرید. شاید شخصیت شما با محیط کاری دیگر و شرح شغلی متفاوت‌تر سازگاری بیشتری داشته باشد.
جا نزنید
نگذارید که شریک زنده‌گی‌تان همۀ بار ناشی از این بی‌کاری را به تنهایی به دوش بکشد و فشار شرایط تازۀ شما او را از پا در بیاورد. از هر لحظه‌یی برای پیدا کردن یک ارتباط تازه و جست‌وجوی شغل کمک بگیرید. گذشته از این تا زمانی که کار مناسب را پیدا نکرده اید، در مسوولیت‌های خانه مشارکت بیشتری کنید تا همه بار زنده‌گی بر دوش یکی از شما نیفتد. یکی از مسایلی که می‌تواند رابطۀ شما در این روزهای سخت را تحت تأثیر قرار دهد، کلافه‌گی و کم طاقت شدن تان است. پس مراقب وضعیت روانی تان باشید و اجازه ندهید که واکنش‌های ناگهانی و ناخودآگاه تان بیشتر از بی‌کاری و مشکلات اقتصـادی به رابطۀ شما آسیب بزنند.
انعطاف‌پذیر باشید
برای شروع کار تازه، بیشتر از هر چیز به انعطاف‌پذیری و سازگاری نیاز دارید. تفاوت برنده‌ها و بازنده‌ها در قدم‌هایی است که برمی‌دارند. برنده‌ها به هیچ فرصتی نه نمی‌گویند اما بازنده‌ها برای درجا زدن همیشه به دنبال بهـانه می‌گردند. پس اگر وارد کار تازه‌یی شده اید، اصلی که شما را به قبول آن وادار کرده را فراموش نکنیـد: «شما به آن کار نیـاز دارید!» اگر احساس می‌کنید این شغل ایده‌آل نیست، تا زمانی که در آن مشغول به کار هستید، با تمام نیرو کارتان را انجام دهید و در کنار رسیدگی به مسوولیت‌های تان، به دنبال فرصـت بهتری بگردید.
منبع: برترین‌ها

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.