فرمانده کل نیروهای امریکایی در افغانستان: از اوضاع امنیتی نگرانم

گزارشگر:شنبه 25 دلو 1393 - ۲۴ دلو ۱۳۹۳

mnandegar-3فرمانده کل نیروهای امریکایی در افغانستان، ضمن ابراز نگرانی از اوضاع امنیتی این کشور در تابستان سال جاری میلادی، از ارایه یک جدول زمانی به فرماندهان امریکایی برای خروج از افغانستان خبر داد.
جنرال جان کمپبل فرمانده کل نیروهای امریکایی در افغانستان، طی سخنرانی در «کمیته نیروهای مجلس سنا» امریکا گفت: وی یک جدول زمانی در زمینه خروج تعداد نیروهای نظامی این کشور از افغانستان را به فرماندهان نظامی ارایه کرده که مسأله ادامه مأموریت آموزش و پشتیبانی نیروهای افغان براساس آن نهایی می‌شود.
کمپبل افزود: تابستان پیش رو نخستین‌ باری‌ است که نیروهای امنیتی افغان مسوولیت تأمین امنیت کشورشان را به تنهایی برعهده می‌گیرند.
وی همچنین در مورد اوضاع امنیتی در تابستان سال جاری میلادی در افغانستان نیز ابراز نگرانی کرد.
این درحالی‌ است که تعدادی از کارشناسان براین باورند که نیروهای امنیتی این کشور در صورت خروج نیروهای خارجی در سال جاری میلادی نبرد سختی را در مقابل شبه‌نظامیان در پیش رو خواهند داشت.
اظهارات کمپبل در حالی انجام شده که چندی قبل اخباری مبنی اعطای صلاحیت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به وی از سوی رییس‌جمهور امریکا منتشر شد.
جان مک‌کین رییس کمیته نظامی سنای امریکا نیز دو روز پیش برای چندمین‌بار هشدار داد که رییس‌جمهور این کشور نباید اشتباه عراق را در افغانستان تکرار کند.
تام کاتن یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه امریکایی در مجلس سنای این کشور نیز اظهار داشته بود: امریکا نباید در مورد خروج نیروهای خود از افغانستان تصمیم عجولانه‌یی بگیرد.
این سناتور گفته بود: افغانستان برای امریکا حکم قلب راهبردی امنیت ملی این کشور را دارد.
وی افزوده بود: اگر وضعیت امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۱۶ میلادی با وخامت روبه‌رو شد، برنامه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را مورد بررسی و بازنگری قرار خواهند داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.