وزیر داخله سابق پاکستان: کابل طرح ناامن‌ساختن پاکستان را روی دست دارد

گزارشگر:سه شنبه 28 دلو 1393 - ۲۷ دلو ۱۳۹۳

وزیر داخله سابق و عضو مجلس سنای پاکستان ادعا کرده که دولت افغانستان طرحی را برای افزایش چالش‌های امنیتی پاکستان در دستور کار قرار داده است.
به گزارش دیلی پاکستان، سناتور رحمان ملک وزیر داخله سابق و عضو ارشد حزب مردم پاکستان مدعی شده که دولت mnandegar-3افغانستان برای افزایش چالش‌های امنیتی در پاکستان، طرح ویژه‌یی را در دستور کار قرار داده است.
وی ادعا کرد که شواهدی در رابطه با نقش کابل علیه پاکستان در دست دارد و به زودی جزئیات آن را در اختیار مردم خواهد گذاشت.
این درحالی است که پرویز مشرف رییس جمهور سابق و رییس سابق ستاد ارتش پاکستان روزهای گذشته اعلام کرده بود که اسلام‌آباد در زمان حکومتش برای تضعیف دولت حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان طالبان را حمایت کرد، زیرا دولت وقت کابل نیز علیه پاکستان با هند همکاری می‌کرد.
وی از مقامات هند و پاکستان خواسته بود تا به درگیری‌ها پایان دهند و برای حل مشکلات دو کشور گام‌های جدی بردارند.
پرویز مشرف رییس جمهور سابق و رییس سابق ستاد ارتش پاکستان قبل از این نیز گفته بود که هند و پاکستان جنگ نیابتی در افغانستان را دنبال می‌کنند.
دیلی پاکستان نیز مدتی پیش در گزارشی اعلام کرده بود که عاملان حمله تروریستی به مدرسه غیرانتفاعی ارتش در شهر پیشاور در حین عملیات گزارش لحظه به لحظه‌یی به کنسولگری هند در افغانستان ارایه می‌کردند.
این روزنامه می‌نویسد: راحیل شریف رییس ستاد ارتش پاکستان تمامی شواهد مبنی بر ارتباط تروریست‌ها با کنسولگری هند در افغانستان را به اشرف‌غنی رییس‌جمهور این کشور و باراک اوباما رییس جمهور امریکا ارایه کرده است.
رییس ستاد ارتش پاکستان طی بازدید خود از افغانستان از اشرف غنی خواسته بود که ملا فضل الله و خالد عمر خراسانی را تحویل این کشور دهد.
منابع ذکر شده در مقاله این روزنامه می‌گویند که فضل‌الله در مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان پنهان شده تا از حملات ارتش پاکستان در امان باشد.
رحمان ملک وزیر داخله سابق پاکستان سال گذشته میلادی نیز پیش از دستگیری یوسف سلفی رهبر گروه تروریستی داعش در شهر لاهور در ایالت پنجاب اعلام کرده بود که مدارک مستندی از آغاز فعالیت این گروه در این کشور دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.