امریکا به قربانیان جنگ غرامت می‌پردازد

گزارشگر:یک شنبه 10 حوت 1393 - ۰۹ حوت ۱۳۹۳

mnandegar-3براساس گزارش منتشر شده در پایگاه خبری اینترپست، ارتش امریکا با هدف جلب حمایت مردم افغانستان و در بخشی از استراتژی مقابله با شبه‌نظامیان به خانواده قربانیان و مجروحان جنگ ۱۳ ساله افغانستان، غرامت پرداخت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری اینترسپت گزارش داد: پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و مجروحان در جریان جنگ ۱۳ ساله در این کشور در سال ۲۰۰۵ به تصویب رسید و خیلی زود به رویکرد به دست آوردن قلوب و اذهان مردم افغانستان و مقابله با شبه‌نظامی‌گری تبدیل شد.
این گزارش با نام «تسلیت ما: امریکا چگونه برای قربانیان و مجروحان افغان پول پرداخت می‌کند» بر مبنای شکایت هزاران مجروح و خانواده قربانیان تا پایان ۲۰۱۱ تهیه شده است.
براساس گزارش اینترپست که ارتش امریکا آن را منتشر کرده، از ۵۷۶۶ ادعا، به ۱۶۷۱ مورد در مجموع مبلغ ۳٫۱ میلیون دالر پرداخت شده است.
این پایگاه خبری همچنین گزارش داد: در حالی که این روند به نظر پیشنهادی منفعت‌طلبانه برای زندگی افراد است، سازمان‌های بشردوستانه از آن استقبال کرده‌اند.
پرداخت غرامت یک اقدام نمادین است و برای هر رخداد در افغانستان تا ۵۰۰۰ دالر پرداخت می‌شود و البته پرداخت مبالغ بالاتر باید مورد بررسی قرار گیرد و سپس تصویب شود.
پایگاه اینترپست به برخی موارد عجیب پرداخت غرامت اشاره دارد که یک مورد آن غرامت ۱۸۱ دالری به مردی است که در یک ماموریت ضربتی کشته شد و غرامت ۲۰ هزار دالری به دختربچه پنج ساله‌ای که در پی برخورد با کاروان نیروهای امریکایی جان باخت.
بنا بر گزارش «پروژه هزینه جنگ» دانشگاه براون، تا ۲۰۱۴ دست‌کم ۲۱ هزار غیرنظامی در جریان جنگ امریکا در افغانستان کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.