رییس اجرایی در دیدار با وزرای خارجه و دفاع هالند: ثبات سیاسی افغانستان وابسته به اصلاحات انتخاباتی است

- ۱۹ حوت ۱۳۹۳

رییس اجرایی دولت وحدت ملی در دیدار با وزرای خارجه و دفاع کشور شاهی هالند گفته است که ثبات سیاسی و موفقیت دولت وحدت ملی، در گرو اصلاحات در کمیسیون‏های انتخاباتی است.
عبدالله عبدالله رییس اجراییه کشور، دیروز با بریت کویندرس وزیر خارجه و خانم جیناین هینیس پلا شرت وزیر دفاع کشور شاهی هالند، دیدار کرد.
براساس خبرنامۀ ریاست اجرایی، در این دیدار، روی ضرورت الزامی اصلاحات در نظام انتخاباتی و برگزاری سالم انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی نیز گفت‌وگوهای جدی mnandegar-3صورت گرفت و هر دو جانب مدیریت درست توافقنامۀ سیاسی به ویژه آوردن اصلاحات انتخاباتی براساس دستور توافقنامۀ سیاسی را، ضمانتی برای سلامت انتخابات‌های پیش‌رو و سلامت ثبات سیاسی در افغانستان خواندند.
در این دیدار رییس اجراییه کشور، از کمک‌ و حمایت چهارده ساله کشور شاهی هالند از دولت مردم افغانستان تشکر و قدردانی کرده و افزود که «حمایت و همکاری کشور شاهی هالند در چهارده سال گذشته در بخش‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی از دولت و مردم افغانستان ارزشمند و تأثیرگذار بوده است و افغانستان را در راستای حاکمیت قانون و نهادینه‌شدن دموکراسی و ثبات یاری رسانیده است».
هم‌چنان، آقای برت کویندرس وزیر خارجه کشور شاهی هالند، شکل‌گیری حکومت وحدت ملی را ضمانتی برای حفظ ثبات و فرصت برای نهادینه شدن دموکراسی و حاکمیت قانون در افغانستان خوانده و تاکید کرد که ما «باور داریم که آینده ثبات و دموکراسی در افغانستان به موفقیت حکومت وحدت ملی در این کشور بستگی دارد. و ما برای به تعهد مان برای حمایت از دموکراسی و حاکمیت قانون، در کنار دولت و مردم افغانستان باقی می‌مانیم».
در این دیدار رییس اجراییه خواستار ادامه همکاری و حمایت کشور شاهی هالند در بخش‌های تقنینی، عدلی و بهبود آوردن به وضعیت زنان و کودکان زندانی در افغانستان شده و افزود که حمایت و تلاش دوستانه کشور شاهی هالند در چهارده سال گذشته به صورت مشخص در زمینه حاکمیت قانون و تقویت نظام حقوقی افغانستان، تاثیرات جدی داشته است و ما را در دست یافتن به حاکمیت قانون و دموکراسی توانمند ساخته است.
مدیریت و پیش‌برد درست و شفافِ گفت‌وگوهای صلح و تقویت همکاری‌های منطقه‌یی به منظور توسعه اقتصادی و موثریت گفت‌وگوهای صلح از موضوعات دیگر ملاقات رییس اجرایی با وزیران خارجه و دفاع کشور شاهی هالند بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.