۸ راهکار جالب برای خوشحالی در تنهایی

گزارشگر:چهار شنبه 12 حمل 1394 - ۱۱ حمل ۱۳۹۴

mnandegar-3

 

بخش دوم و پایانی

۴ـ با دوستان و اقوام معاشرت کنید
از انزوا و گوشه‌گیری اجتناب کنید. تلویزیون، DVD، انترنت، حیوانات خانه‌گی و… همه‌گی خوب هستند، اما نباید به آن‌ها اکتفا کنید. انزوا افسرده‌گی می‌آورد. برای آن‌که در خودتان فرو نروید، دوستی‌های‌تان را حفظ کنید، به دوستان‌تان پیشنهاد دهید با یکدیگر بیرون بروید، برای غذا دعوت‌شان کنید. با ناامیدی منتظر آن نباشید تا زنگ تلیفون به صدا در‌آید و فردی شما را دعوت کند، خودتان پیش‌قدم شوید و با دوستان و اقوام تماس بگیرید. به این ترتیب، یک شبکۀ اجتماعی مهم که کلید توازن روحی و عاطفی شما است را به‌وجود می‌آورید.

۵ـ از لذت‌های زنده‌گی بهره ببرید
شما هم حق دارید خوشبخت باشید! برای لذت بردن از زنده‌گی، اجباری نیست که ۲ نفر باشید. می‌توان به تنهایی از زیبایی منظره‌یی لذت برد و نیازی نیست که برای رفتن به سینما و یا خوردن غذایی خوشمزه ۲ نفر باشید و به بهانۀ این‌که تنها هستید، خود را از لذت‌های کوچکِ روزانه محروم کنید. از همه چیز گذشته، جنبه‌های خوب زنده‌گی فقط مختص زوج‌ها نیست.

۶ـ به‌خودتان توجه کنید
به‌خودتان فکر کنید. اهداف‌تان چیست؟ چه آرزوهایی دارید؟ آیا مدت‌هاست در آرزوی آن هستید که دور دنیا سفر کنید؟ بجنبید! تنها کافی است یک نفر را راضی کنید و آن‌هم خود شما هستید. این زمان فرصتی است که با آگاهی از خواسته‌های واقعی‌تان خودتان را بهتر بشناسید. فکر کنید و روی خودتان تمرکز کنید. هیچ‌چیز نباید جلوی تصمیمات مهمِ شما را بگیرد و مانع شود تا موقعیت شغلی و یا حتا مکان زنده‌گی‌تان را تغییر دهید. به اولویت‌های‌تان بپردازید. خلاصه آن‌که، قبل از هر چیز دیگری به فکر خوشحال کردن خودتان باشید.

۷ـ دیگر زیر بار غم‌و‌غصه نروید
بی‌تردید خودتان تصمیم نگرفته‌اید که مجرد و تنها باشید، اما فایده‌ای ندارد که بدخلقی را پیش گیرید و زمین ‌و‌ زمان را مقصر بدانید. مرور مکررِ خاطرات دورانی که متأهل بودید و یا حسادت به زوج‌های عاشق، دردی را دوا نمی‌کند و سازنده نیست. درست است که گفتن این جملات آسان‌تر از عمل کردن به آن است، ولی نقش یک قربانی را بازی نکنید. زنده‌گی فرد مجرد مثل هر موقعیت دیگری در زنده‌گی، شامل فراز و نشیب‌ها و لحظات خوب و بد است. اگر تنها هستید، این بدان معنا نیست که محکوم شده‌اید بقیۀ روزهای زنده‌گی‌تان را در تنهایی سپری کنید. بدانید که هر فردی مسوول خوشبختی خود است، بنابراین دیگر در زنده‌گی خود یک تماشاچی نباشید، بلکه همانند یک بازیگر عمل کنید.

۸ ـ بر فشارهای اجتماعی غلبه کنید
«بالاخره کی عروسی می‌کنی؟». تحمل نگاه‌های دل‌سوزانه، سوالات نابه‌جا و یا انتقادهای عجیب سر سفرۀ غذا زمانی که افراد خانواده و یا فامیل دور هم جمع هستند، دشوار است و از این‌که مجبور هستید مرتب خودتان را تبرئه کنید، خسته شده‌اید. اما این امر طبیعی است. نباید احساس گناه کنید! به‌خودتان بگویید شما تنها فردی نیستید که در این وضعیت قراردارید و در آخر، بهتر است که تنها و بشاش باشید تا این‌که ازدواج کرده باشید اما خوشبخت نباشید، این‌طور نیست؟

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.