تقلب در شـمارش آرای مجلس

گزارشگر:یک شنبه 30 حمل 1394 - ۲۹ حمل ۱۳۹۴

برخی اعضای مجلس در تماس با روزنامۀ ماندگار گفته‌اند که باری جهانی نامزدوزیر وزارت اطلاعات و فرهنگ، در یک تقلب آشکار از سوی معاون دوم مجلس، در شمارش آرای دیروز پیروز اعلام شده است. آنان می‌گویند که ۱۱ رأی باری جهانی گُم است.
هیأت اداری مجلس اعلام کرد که عبدالباری جهانی با کسب ۱۲۰ رای تایید، ۶۶ رای رد و ۳۵ رای سفید به حیث و وزیر اطلاعات و فرهنگ انتخاب شد.
mnandegar-3درحالی که در رأی گیری امروز نصاب مجلس ۲۳۹ تن بود که از آن جمله رمضان بشر دوست به هیچ یک از نامزدوزیران رأی نداده و اوراق رأی‌دهی را پاره کرده است.
با این حساب، یازده رأی آقای جهانی ناپدید است و این مسأله شک نماینده‌گان معترض را به یقین مبدل کرده است. نماینده‌گان می‌گویند که معاون مجلس به سود آقای جهانی جعل کرده است.
بر بنیاد نتایج به دست آمده از حاصل جمع آرای همه نامزدان، آقای باری جهانی، یازده رای از سایرین کم دارد و این صحت شمارش آرای او را زیر پرسش برده است.
یک عضو مجلس گفت که دو رأی سفید به عنوان رأی مثبت به آقای جهانی حساب شده است.
این اظهارات درحالی صورت می‎‏گیرد که معاون مجلس، در جریان شمارش آرا که به طور مستقیم از شبکه‏های تلویزیونی پخش می‎‏شد، یک رأی سفید را به عنوان رأی تأیید به آقای جهانی حساب کرد که از سوی نماینده‎گان متوقف گردید.
نماینده‎گان معترض امروز علیه هیأت اداری مجلس اقامۀ دعوا می‌کنند.
مجلس نماینده‎گان دیروز به تمامی شانزده نامزد وزیر حکومت وحدت ملی رای اعتماد داد. به استثنای وزارت دفاع، همه وزارت خانه‌ها وزیر دارند و حکومت گفته است که به زودی نامزد وزارت دفاع را نیز معرفی می‎کند.
با گذشت حدود هفت ماه از آغاز حکومت وحدت ملی به جز هشت وزارت خانه سایر وزارت خانه‌ها وزیر نداشتند. نبود وزیران در وزارت خانه‌ها مردم را سرگردان کرده بود و نمایندگان بارها از افزایش فساد و رشوه ستانی در ادارات شکایت کردند.
پیش از آغاز جلسه رای گیری امروز بسیاری نمایندگان به این نظر بودند که باید به همه نامزد وزیران رای اعتماد داده شود تا حکومت از سردرگی و بی سرنوشتی برآید.
در جلسه رای دهی به نامزد وزیران ۱۳۹ نماینده حضور داشتند که به این ترتیب هر نامزد وزیر باید ۱۲۰ رای تایید می‎گرفتند. عبدالرووف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان در پایان روند رای دهی اعلام کرد: «از شانزده نامزد وزیر معرفی شده مکمل مورد تایید ولسی جرگه قرار گرفت. بنابراین به استثنای وزارت دفاع کابینه تکمیل است و این تکمیل کابینه را به رییس صاحب جمهور تبریک می‎گوییم.»
رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله رییس اجراییه گفته اند که پس از تکمیل کابینه، والی ها و مقام های محلی را نیز تعیین خواهند کرد. در حال حاضر تمام ولایات توسط سرپرست ها اداره می شوند و برخی از این سرپرست ها به دلیل نداشتن صلاحیت های اداری، از پست های شان استعفا کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.