هشدار پولیس کندز از تلاش برای رهایی یک فرمانده خطرناک طالبان

گزارشگر:2 سنبله 1393 - ۰۱ سنبله ۱۳۹۳

دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس قندوز خبر می‌دهد که شورای صلح این ولایت قصد دارد قاری حلیم یکی از فرماندهان نظامی سرشناس طالبان را که توسط پولیس دستگیر شده بود، از زندان رها سازد.
سید سرور حسینی سخنگوی پولیس قندوز گفت: « اسامی قاری حلیم که از فرماندهان مهم طالبان است و بیش از ۵۰۰ شورشی را فرماندهی می‌کند؛ چندی پیش توسط پولیس در ساحۀ دوشی ولایت بغلان دستگیر شد. mnandegar-3این فرد به صورت مستقیم در شهادت چندین افسر و سرباز اردوی ملی و پولیس ملی در مسیر شاهراه خان آباد دست دارد».
آقای حسینی تصریح کرد که این فرد برای گرفتن دستور تازه به پاکستان رفته بود و حین بازگشت از آنجا، توسط پولیس قندوز به همکاری پولیس بغلان شناسایی و دستگیر شد. وی پس از دستگیری به مراجع عدلی تسلیم گردید.
سخنگوی پولیس قندوز در ادامه توضیح داد که فعلاً شورای صلح قندوز، به همکاری برخی حلقات مشخص در داخل حکومت تلاش دارند تا او را از زندان رها سازند؛ وی با تنظیم یک عریضه مکتوب مدعی شده که با شورای صلح در ارتباط بوده و این نهاد نیز (شورای صلح) این موضوع را تایید کرده و عنوانی یک مکتوب به مقام ولایت قندوز، خواهان آزادی وی شده است.
سیدسرور حسینی تصریح نمود که به همین ترتیب، دفتر ولایت قندوز با ارسال یک مکتوب به امضای والی، این موضوع را به فرماندهی پولیس قندوز ارسال داشته است.
اداره پولیس قندوز می‌گوید که برای اثبات جرم این فرد، اسناد کافی نزدشان موجود است و از تمام توان استفاده می‌کنند تا این فرد به جزای اعمالش برسد.
پولیس قندوز مدعی است که این اولین‌بار نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و پیش از این نیز، شورای صلح قندوز، کسانی را که به صورت مستقیم در شهادت نیروهای امنیتی دست داشتند را با میانجی‌گری از بند رها کرده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.