پنتاگون از سرنوشت ۳ / ۱ میلیارد دالر بودجه برای افغانستان اطلاع ندارد

- ۰۶ ثور ۱۳۹۴

 دو شنبه ۷ ثور ۱۳۹۴

 

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) قادر نیست به حسابرسان فدرال بگوید که چه بر سر بیش از ۳ / ۱ میلیارد دالری که قرار بود صرف پروژه‌های ساخت و ساز در افغانستان شود، آمده است.
به نوشته فیسکال تایمز، بودجه مذکور از طریق برنامه‌یی اختصاص یافته بود که هدفش افزایش روند بازسازی در افغانستان بود و می‌خواست این پول mnandegar-3برای ساخت جاده، پل، سد و سایر پروژه‌ها مستقیماً در اختیار افسران ارتش قرار بگیرد تا از روند وقت گیر کاغذبازی طولانی جلوگیری کند.
براساس گزارش حسابرسان امریکا، مشخص نیست بر سر بیشتر پولی که از سوی برنامه مذکور بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ اختصاص داده شده، به دلیل عجله‌یی که شده چه آمده است.
براساس گزارش جدید ناظر ویژه در امور بازسازی افغانستان، وزارت دفاع امریکا تنها توانسته اسناد مربوط به ۸۹۰ میلیون دالر را فراهم کند که به سختی ۴۰ درصد ۲ / ۲ میلیارد دالر بودجه کل را تشکیل می‌دهد. حسابرسان فدرال روند مدیریت مالی و پروژه پنتاگون را مسوول می‌دانند و بر این باورند که سیستم پنتاگون حاوی اطلاعات کافی و یا جامع مربوط به هزینه کرد پروژه‌ها نیست.
حسابرسان اطلاعات مربوط را از پنتاگون دریافت کردند که به صورت دسته بندی آموزش، بهداشت، آب و تاسیسات بهداشتی مشخص شده است. در این فهرست علاوه بر هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، مواردی که هزینه‌های سنگینی داشته است با برچسب «نامشخص» جدا شده است. فرماندهی مرکزی امریکا در واکنش به یافته‌های بازرسان گفته است که برخی از هزینه‌های نامشخص به بخش‌هایی منتقل شده که لازم بوده است.
در بیانیه این مرکز آمده است: اگرچه این گزارش به لحاظ فنی درست است اما در آن درباره استراتژی‌های ضد شبه‌نظامی‌گری در نظر گرفته نشده است. در مجموع امریکا حدود ۷ / ۳ میلیارد دالر از طریق «برنامه واکنش اضطراری فرماندهی» اختصاص داده است که ۲ / ۲ میلیارد دالر آن از سوی وزارت دفاع بوده است. پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه امریکا حدود ۱۰۰ میلیارد دالر نیز در تلاش برای بازسازی افغانستان گم کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.