پاکستان: علاقۀ خاصی به صلح و ثبات در افغانستان داشته‎‌ایم

- ۱۱ ثور ۱۳۹۴

شنبه ۱۲ ثور ۱۳۹۴

پاکستان روز پنجشنبه خشونت‌‌های کنونی در افغانستان را محکوم و بر حمایت از روند صلح در این کشور تأکید کرد.

تسنیم اسلم سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان این اظهارات را در پاسخ به پرسشی در خصوص حملۀ طالبان در ولایت قندوز بیان کرد.
گروه طالبان حملات بهاره خود را در افغانستان آغاز کرده است.
mnandegar-3سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: «ما پیشتر افزایش خشونت‌ها در افغانستان را محکوم کرده‌ایم. ما از روند مصالحه در افغانستان حمایت می‌کنیم «.
تسنیم اسلم خاطر نشان کرد پاکستان طرح‌ها و یک دستور کار اقتصادی بسیار جامع، بزرگ و بلند پروازانه را آغاز کرده است که همچنین به همسایگان کمک خواهد کرد.
وی افزود : «ما امیدواریم این طرح‌ها، چشم انداز این منطقه را تغییر دهد. ما می‌توانیم سود بیشتری ببریم اگر در همسایگی‌مان، به ویژه در افغانستان، آرامش و صلح برقرار باشد. ما علاقه خاصی به صلح و ثبات در افغانستان داشته‌ایم».
تسنیم اسلم گفت پاکستان به حمایت از تلاش‌ها برای مصالحه ادامه خواهد داد زیرا اگر افغانستان باثبات و آرام باشد، در مناطق مرزی صلح و ثبات وجود خواهد داشت.
نیکلاس هایسوم Nicholas Haysom نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور افغانستان روز پنجشنبه با سرتاج عزیز مشاور ارشد امنیت ملی پاکستان دیدار و تحولات اخیر در افغانستان را در حوزه‌های سیاسی و امنیتی بررسی و در خصوص تلاش‌های کنونی منطقه‌یی و بین‌المللی برای ثبات افغانستان تبادل نظر کرد.
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌یی اعلام کرد هایسوم گفت یوناما به تعامل با دولت افغانستان و شرکای منطقه ای و بین المللی خود به منظور هماهنگ کردن تلاش های غیر نظامی بین المللی در کمک به افغانستان ادامه خواهد داد.
وی اذعان کرد گفت‌وگوی صلح میان افغان‌ها به حمایت منطقه‌‌یی جدی و محکم نیاز دارد و از نقش پاکستان در این زمینه تشکر کرد.
سرتاج عزیز نیز بر لزوم تعامل مستمر بین‌المللی با افغانستان برای کمک به این کشور در برطرف کردن چالش‌های مالی خود تأکید کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.