ضرب‏‎الاجل یک هفته‏یی رییس مجلس سنا به حکومت: خـود در برابر ظاهر قـدیر و لالی واکنش نشان می‌دهـم

- ۱۸ ثور ۱۳۹۴

شنبه ۱۹ ثور ۱۳۹۴

 

رییس مجلس سنا خواهان روشن‌شدن اتهاماتی است که از سوی برخی اعضای مجلس بر وی وارد شد است.
فضل الهادی مسلمیار می‌گوید که مقامات حکومت باید اظهارات لالی حمیدزی عضو مجلس را که گفته طراحان حملات انتحاری در منزل برادر وی نگهداری می‌شوند را به گونۀ جدی بررسی کند.
mnandegar-3آقای مسلمیار روز جمعه در کابل به خبرنگاران گفت: هرگاه این اتهامات درست ثابت نگردد، این عضو مجلس باید محاکمه شود.
او گفت: گفته‌های لالی و حاجی ظاهر قدیر را تقبیح می‌کنم؛ تقاضای من از رییس‌جمهور و رییس اجرایی این است که این موضوع را بررسی کنند. هرگاه موضوع طوری که امنیت ملی رد کرده، حقیقت نداشته باشد، من از مجلس برای خود و خانواده‌ام خواهان اعاده حیثیت هستم. من یک هفته وقت به حکومت می‌دهم و پس از آن از خود در برابر این‌ها عکس‌العمل نشان خواهم داد.»
آقای مسلمیار گفت: خانواده‌اش هیچگاه از مخالفان مسلح حمایت نکرده و برعکس در جنگ‌های جاری قربانی‌های زیادی را نیز متحمل شده است.
پیشتر امنیت ملی افغانستان اتهامات این دو عضو مجلس را به شدت رد کرد.
اما لالی حمیدزی نماینده مردم قندهار می‌گوید، به حیث یک نماینده مردم به موقف خود ایستاده است و می‌گوید حکومت باید این قضیه را به گونۀ جدی بررسی کند.
هیأت اداری مجلس نماینده‏‎گان نیز گفته است که باید به گونۀ جدی اتهامات این دو عضو مجلس بررسی شود.
معاون مجلس گفته که هیچ کس حق ندارد بدون اسناد و شواهد اتهامی را بر کسی وارد کند.
لالی حمیدزی روز چهارشنبه در جلسۀ عمومی مجلس گفت که از منزل برادر فضل الهادی مسلمیار طراح حملات انتحاری بیرون آورده شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.