کمک‎های جهانی به کمیسیون‏‎های انتخاباتی قطع شد

- ۲۲ ثور ۱۳۹۴

چهارشنبه ۲۳ ثور ۱۳۹۴

 

کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید که جامعۀ جهانی حمایت مالی‌اش را از نظام انتخاباتی قطع کرده است.
ستار سعادت دلیل قطع کمک‎های کشورهای خارجی از پروسۀ انتخابات را برگزارنشدن انتخابات در زمان معین آن می‎داند.
mnandegar-3رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید: اگر انتخابات مجلس در زمان معین برگزار می‌شد، جامعه جهانی حمایت مالی اش از نظام انتخاباتی را پیش از وقت قطع نمی‌کرد.
عبدالستار سعادت به رادیو آزادی گفت: در حال حاضر قانون اساسی کشور در حال نقض شدن است.
آقای سعادت گفت: اقدامات لازم به هدف برگزاری انتخابات مجلس از سوی حکومت صورت نگرفته و جامعه جهانی حاضر نیست در حالت سر در گمی از نظام انتخاباتی افغانستان حمایت کند.
معاشات کارمندان کمیسیون‌های انتخاباتی افغانستان در یک پروژه دو ساله از سوی برنامه انکشافی سازمان ملل متحد یو ان دی پی تمویل می‌شد.
به اساس گفته‌های رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی معاشات کارمندان از این طریق دو ماه قبل از معیاد تعین شده در اخیر ماه جاری میلادی قطع می‌گردد.
اما یک مقام کمیسیون انتخابات گفته است که فیصله در مورد قطع این حمایت مالی تا کنون نهایی نشده و بحث‌ها در این مورد جریان دارند.
انتخابات پارلمانی تا آوردن اصلاحات لازم در کمیسیون‎های انتخاباتی به حالت تعلیق در آمده است.
به دلیل تقلب کمیسیون‎های انتخاباتی، انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال گذشته با بحران گسترده روبرو شد.
جاوید فیصل سخنگوی ریاست اجراییه حکومت افغانستان می‌گوید ادامه حمایت مالی جامعه بین المللی از نظام انتخاباتی این کشور مشروط به میان آمدن اصلاحات است.
آقای فیصل گفت: برای ایجاد اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور تلاش‌ها جریان دارند.
دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان ابراز امیدواری کرده تا رهبران حکومت وحدت ملی به تعهداتی که در خصوص آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی این کشور کرده اند، عمل کنند.
این در حالیست که قبل از این اتحادیه اروپا گفته است که در صورت عدم ایجاد اصلاحات حمایت مالی و نظارتی را اش را نسبت به نظام انتخاباتی افغانستان متوقف خواهد ساخت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.