راه‌اندازی یک عملیات گسترده در هلمند

گزارشگر:یک شنبه 10 عقرب 1394 - ۰۹ عقرب ۱۳۹۴

mnandegar-3مقام‌های ولایت هلمند از راه‌اندازی یک عملیات تصفیه‌یی گسترده در این ولایت خبر می‌دهند. عمر زواک، سخن‌گوی والی این ولایت می‌گوید که در این عملیات نیروهای ویژه و هوایی نیز حضور خواهند داشت.
گفته می‌شود که نزدیک به سه هزار تن از نیروهای امنیتی به رهبری رییس جمهور غنی، معصوم استانکزی، سرپرست وزارت دفاع و نورالحق علومی، وزیر داخلۀ کشور در حالت آماده‌باش برای آغاز این عملیات هستند.
تا کنون زمان راه‌اندازی این عملیات مشخص نشده است.
سخن‌گوی والی هلمند در حالی از برگزاری عملیاتی تصفیه‌یی خبر می‌دهند که از دو هفته به این‌سو طالبان حوزۀ چهارم منطقۀ باباجی شهر لشکرگاه را به تصرف خود دراورده اند.
با این حال مسؤولان امنیتی می‌گویند که برخی از مناطق این حوزه را از تصرف طالبان بیرون آورده اند.
به گفتۀ زواک در جریان این درگیری‌ها طالبان تلفات سنگینی را متقبل شده اند. او شمار تلفات طالبان را مشخص نکرد، اما گفت که در این درگیری‌ها ۱۵ تن از نیروهای امنیتی کشته شده اند.
باشنده‌گان این مناطق نیز می‌گویند که در اثر این درگیری‌ها برخی از خانه‌های‌شان آسیب دیده و آنان به مناطق هم‌جوار پناه برده اند.
این در حالی است که پیش از این میرزا خان رحیمی، والی هلمند گفته بود، به زودی وضعیت این ولایت بهبود می‌یابد. عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز نگرانی‌اش را نسبت به افزایش ناامنی‌ها در این ولایت ابراز کرد و از مسؤولان خواستار توجه بیشتر به این ولایت شده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.