نوآورانِ واقعی را استخدام کنیـد

- ۲۶ ثور ۱۳۹۴

یک شنبه ۲۷ ثور ۱۳۹۴

 

بخش دوم

mnandegar-3نویسنده: Lisa Bodell
مترجم: بیتا نظام‌دوست

۴ـ زبردستی: توانایی سازگار شدن و مدبرانه عمل کردن در شرایط پیش‌بینی نشده است. کارکنان زبردست می‌توانند روی پای خود بایستند و در برابر شرایط پیش‌بینی‌نشده که غافل‌گیرانه وارد مسیر آن‌ها می‌شود، با مهارت برخورد کنند. این قابلیت در صنایعی که به‌سرعت در حال تغییر هستند مانند تولید برنامه‌های سرگرمی، کمک می‌کند تا محتوای خود را در سریع‌ترین شکل ممکن در کانال‌های جدید ارایه دهند و به رقابت‌های غیرمنتظره بی‌درنگ پاسخ دهند. رسانۀ نتفلیکس (Netflix) مثالی از این نوع زبردستی است که به‌سرعت کتاب‌های الکترونیک را راه‌اندازی کرد و تجربۀ مطالعه برای خواننده‌گان کتاب را به عملی چندرسانه‌یی تبدیل کرد.

۵ـ مقاومت: سرسختی و شجاعت در مواجهه با موانع. این یک ویژه‌گی کلیدی برای موفقیت است؛ چرا که ایده‌های بزرگ همیشه در ابتدا آشکار نیست. به عنوان مثال، بیش از ۳۰۰ سرمایه‌گذار ایدۀ وسترگرن، بنیان‌گذار شرکت پاندورا را رد کردند، تا این‌که او بالاخره موفق شد بودجۀ مورد نیاز برای ترقی این شرکت را به‌دست آورد. کارکنانی که دارای این پنج مهارت باشند، به سازمانِ خود این قدرت را می‌دهند که وضعیت فعلی را به چالش بگیرد و رشد نوآورانه داشته باشد. حال چه‌گونه افراد دارای این قابلیت‌ها را پیدا کنیم؟!… کشف این ویژه‌گی‌ها در افراد، نیازمند یک روش مصاحبۀ هوش‌مندانه است که در سوالات زیر ارایه می‌شود.
درحالی‌که سوالات زیر را که به‌طور مشخص برای آشکار کردن سطح تجربۀ یک نامزد و راحتی او در هر یک از مهارت‌ها طراحی شده‌اند می‌پرسید، به دنبال افرادی بگردید که گوشه‌یی از تجربیات عملی و کاربردی خود را با شما به اشتراک می‌گذارند. افرادی که نوآورانه فکر می‌کنند، قادر هستند به‌راحتی و با اشتیاق از رویکردهای خود و نتایج مورد انتظارشان صحبت کنند. آن‌ها می‌توانند برای شما از پروژه‌هایی که داشته‌اند و مهارت‌های‌شان تعریف کنند. آن‌ها در مورد چالش‌هایی که در کار خود با آن‌ها مواجه شده‌اند، به‌راحتی صحبت می‌کنند و تجربیات دست اولِ خود را با جزییات کافی در اختیار شما می‌گذارند.
در عین حال، از نامزدهایی برحذر باشید که کلی‌گویی می‌کنند و بیش از حد از اصطلاحات تخصصی استفاده می‌کنند، به جای این‌که به‌طور جزیی‌تر وارد مسایل شوند. اگر شنیدید که یکی از آن‌ها از کلمه‌هایی مانند «تغییر» و «نوآوری» استفاده می‌کند بدون این‌که مثال مشخصی از آن بزند، یا داستان‌هایی از مواردی می‌گوید که مربوط به اخبار و روزنامه‌ها و نه تجربۀ شخصی خود اوست، بدانید که او فرد مناسبِ شما نیست. ما به دنبال افرادی هستیم که از تجربه‌های رهبری و نوآوری‌های خود صحبت کنند، نه این‌که بگویند چه‌قدر رویکرد گوگل و اپل را تحسین می‌کنند.
با الهام گرفتن از نمونه سوال‌های ما و اضافه کردن سوال‌های خود، می‌توانید احتمال استخدام افراد نامناسب را به حداقل برسانید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.