یک عضو مجلس: چـرخبال‌ها به سنـگر دشمـن مهمات پایین می‎کنند

- ۲۶ ثور ۱۳۹۴

یک شنبه ۲۷ ثور ۱۳۹۴

 

یک عضو مجلس نماینده‏گان می‌گوید، هلیکوپترهای نظامی برای شعله‌ور ساختن جنگ در کشور، شبانه به سنگرهای تروریستان مهمات جنگی پایین می‌کنند.
عبدالرحمان رحمانی عضو مجلس نماینده‏گان که در جلسه عمومی روز گذشته مجلس صحبت می‌کرد گفت: «کسانی از درون حکومت به من می‌گویند mnandegar-3که پس از ساعت یک شب از میدان‌های هوایی خود افغانستان هلیکوپترها به سنگرهای دشمن، اکمالات پایین می‌کنند».
آقای رحمانی افزود: «امریکا در بین عسل برای شما زهر داد؛ آقای اتمر می‌گفت که برای ما چهار میلیارد دالر می‌دهند، حالا ببینید که چه قسم این ۴ میلیارد دالر را از رگ رگ وجودتان می‌کَشند.»
او گفت: مسوولین امنیتی به زبان خود گفتند که بلی! در پشت پردۀ نا امنی‌های افغانستان دست‌هایی کار می‌کنند ولی گفته نمی‌توانیم!.»
او با اشاره به پیمان امنیتی با امریکا و خطاب به نماینده‏گان مجلس گفت: «به چشم مردم خاک زده اید؛ جنگ را چه کسی حمایت می‌کند؟ قصدتان آسیای میانه است، افغانستان را لگدمال کرده می‌روید، خون بچه‌های افغان در دیوارها کاه‌گل شده است».
او هشدار داد: اگر به کنترل ناامنی‌ها توجه نشود، افغانستان سقوط خواهد کرد.
از سویی هم، نماینده‏گان مجلس بار دیگر از رهبران حکومت وحدت ملی خواستند که یک شخص کارکشته و نخبه را به وزارت دفاع معرفی کنند تا سوق و اداره نیروهای امنیتی را در جنگ با مخالفان در دست گیرد.
به باور نماینده‏گان، ضعف در سطح مدیریت نهادهای امنیتی سبب تشدید ناآرامی‌ها در کشور شده و در سطح سربازان هیچ مشکلی ندارد و کارکرد نیروهای امنیتی قابل ستایش است.
عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس در خصوص تشدید نا آرامی‌ها در کشور گفت که بر اساس تصمیم قبلی مجلس سه کمیسیون روی طرح جامع امنیتی کار می‌کنند و آن را به مجلس ارایه خواهند کرد.
آقای ابراهیمی افزود: «درک می‌کنیم که در سطح سربازان نیروهای امنیتی هیچ مشکلی نیست و سربازان بهترین دستاوردها را درجنگ با دشمن دارند؛ اما ضعف در سطح مدیریتی نیروهای امنیتی دیده می‌شود».
او خاطرنشان کرد که در جلسات متعدد این مشکل را با رییس جمهور و رییس اجرایی مطرح کرده است که هرچه زودتر وزیر دفاع را معرفی کنند.
به باور نماینده‏گان، مشکلات در سوق و اداره نیروهای ارتش ملی ناشی از عدم معرفی وزیر جنگ است.
با این وجود، برخی نماینده‏گان ابراز امیدواری می‌کنند که وزیر دفاع در هفته جاری معرفی خواهند شد.
سیدعلی کاظمی عضو مجلس گفت: «زمزمه‌هایی وجود دارد که وزیر دفاع در همین هفته جاری معرفی خواهد شد».
حکومت وحدت ملی تاهنوز رسماً شخصی را به عنوان وزیر دفاع افغانستان اعلام نکرده است.
پیش از این، ارگ ریاست جمهوری دوبار شخصی را به عنوان نامزد مورد توافق رهبران حکومت وحدت ملی برای وزارت دفاع معرفی کرده است؛ اما پس از چندی دوباره به نحوی یا این افراد از نامزدی وزارت دفاع انصراف داده اند یا هم حکومت دوباره منصرف شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.