احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





حملۀانتحاری دیروز سه کشته و ۲۱ زخمی برجا گذاشت

- ۲۷ ثور ۱۳۹۴

دو شنبه ۲۸ ثور ۱۳۹۴

 

بر اساس اعلام وزارت داخله و پولیس اتحادیه اروپا در حملۀ انتحاری دیروز سه نفر کشته، و ۲۱ نفر از جمله چند تبعۀ خارجی زخمی شده‌اند. این حادثه در نزدیکی ورودی فرودگاه کابل به وقوع پیوسته است.
دو قربانی حملۀ انتحاری دیروز دو خواهر بودند. به گفته دکتر محمد رفیع، پزشک بیمارستان وزیر اکبرخان کابل، نرگس و یاسمین، شاگردان مکتب بودند mnandegar-3که در مسیر راه مکتب هدف حمله انتحاری قرار گرفتند.
به گفته او، این دو خواهر در حمله انتحاری به شدت زخمی شده بودند و پزشکان بیمارستان نیز نتوانستند آنها را نجات بدهند.
فرد سوم کشته شده به گفته وزارت امور خارجه بریتانیا، یک مرد بریتانیایی بوده است.
پیشتر صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله درباره جزئیات این حادثه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که دو زن در حادثه روز گذشته کشته، سه شهروند زن خارجی و ۱۸ شهروند داخلی نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.
به گفته صدیقی افغان‌های زخمی شده ۸ زن، ۷ مرد و ۳ کودک هستند.
او گفت که مواد انفجاری در یک موتر نوع تویوتا جاسازی شده بود که دو الی سه موتر نیروهای خارجی را در محل هدف قرار داد.
پولیس اتحادیه اروپا نیز تایید کرده که هدف حمله انتحاری موتر این نهاد بوده که یک عضو این نیروها کشته و سه نفر زخمی شده‌اند. براساس خبرنامه این نهاد وضعیت زخمی‌ها رضایت‌بخش است.
پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان نیروهای پولیس افغانستان را آموزش و به این نیروها مشورت می‌دهد.
رییس جمهور غنی این حمله انتحاری را محکوم کرده و گفته است: «کشتار افراد غیر نظامی به خصوص زنان و کودکان نشان‌دهنده آن است که تروریستان در میدان نبرد در مقابل نیروهای امنیتی افغان شکست خورده‌اند.»
آقای غنی افزوده‌است که «از هیچگونه به کار‌گیری مشروع قوه در برابر آنانی که مردم بی‌گناه، بخصوص زنان و کودکان این سرزمین را به خاک و خون می‌کشانند، دریغ نخواهدکرد.»
طالبان مسوولیت این رویداد را بر عهده گرفته اند.
کابل در روزهای اخیر شاهد انفجار و حملات انتحاری بوده و سه روز پیش کابل صحنه حمله تروریستان به مهمان‌خانه‌یی در این شهر بود که در اثر آن ۱۴ نفر که ۹ نفر آنها از اتباع کشورهای دیگر بودند، کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.