مراقبت از عشق؛ دشـوارتر از عاشـق شـدن!

- ۲۹ ثور ۱۳۹۴

چهارشنبه ۳۰ ثور ۱۳۹۴

 

mnandegar-3بخش دوم

موبایل‌ها و تبلت‌ها حتی نمی‌گذارند آرام و بی‌دغدغه غذای‌تان را بخورید و به سفرۀ شما هم وارد می‌شوند. اما شاید بهتر باشد قانون‌های خانه‌گی را برای استفاده از این ابزارها وضع کنید. مثلاً وقت دیدن فلم یا غذا خوردن، از آن‌ها دل بکنید یا تلاش کنید که در مهمانی کمتر سراغ‌شان بروید. باور کنید هیچ چیز مثل رابطۀ حقیقی و رو در رو حال شما را بهتر نمی‌کند.

آن جملۀ جادویی را مدام بگویید
اغلب ما، از نشان دادن احساسات‌مان می‌ترسیم. ترسی که گاهی اسمش را خجالت می‌گذاریم، اجازه نمی‌دهد عشق‌مان را فریاد زده و دل‌تنگی‌مان را نشان دهیم. اما باور کنید اطرافیان شما برای آن‌که احساس آرامش کنند، به شنیدن برخی جملات نیاز دارند. درست است که می‌دانند دوست‌شان دارید و دل‌تنگ‌شان می‌شوید، اما گاهی می‌خواهند این عبارات لذت‌بخش را از زبان خودتان بشنوند. اگر همسرتان به مأموریت رفته، دل‌تنگی‌تان را برایش پیامک کنید. اگر کودک‌تان شیرین‌زبانی می‌کند، در آغوش بگیرید و بگویید دوستش دارید. بیان کردن احساسات را در خانۀتان باب کنید تا فرزندان‌تان نمایشِ احساسات‌شان را یاد بگیرند. باور کنید دنیایی که در آن مهربانی به زبان آورده می‌شود، دنیای زیباتری است.

شنیدن را یاد بگیرید
حرف زدن برای اغلبِ ما آسان‌تر از شنیدن است. اما راه‌های آسان همیشه شما را به نتیجه نمی‌رساند. اگر می‌خواهید قدمی برای حل مشکلات بردارید یا به همسرتان نزدیک‌تر شوید، بیشتر سکوت کنید و بشنوید. در جریان شنیدن، نه تنها به همسرتان احساس خوشایندی می‌دهید و به او نشان می‌دهید که برای‌تان تک‌تکِ عبارت‌هایش اهمیت دارد، بلکه شریک زنده‌گی‌تان را بیشتر می‌شناسید و با انتظارات و نیازهایش بیشتر آشنا می‌شوید. پس گذشته از وقت گذاشتن برای شنیدن حرف‌هایش، راه و رسم شنیدنِ فعال را هم یاد بگیرید. زبانِ بدن به شما کمکِ بزرگی خواهد کرد. گاهی سرتان را تکان دهید و با نمایش شادی یا ناراحتی در چهرۀتان، به او ثابت کنید که معنای حرف‌‎هایش را می‌فهمید. اما مراقب باشید، شما روی لبۀ تیغ حرکت می‌کنید. نشان دادن یک واکنش نادرست و غیرمنتظره می‌تواند به رابطۀ شما صدمۀ جدی وارد کند.

پُرانرژی ظاهر شوید
نگاهی به چهرۀتان در آینه بیندازید. عجیب نیست اگر کمی چین و چروک به صورت‌تان اضافه شده باشد و خودتان را بیش از اندازه جدی و خشک ببینید. در دنیای پُرمشغلۀ امروزی که هزار و یک بهانه برای جدیت، اضطراب و خسته‌گی به ما می‌دهد، خندیدن اتفاقی نیست که هر لحظه تکرار شود. اما اگر می‌خواهید چهرۀتان را با لبخند زیبا کنید و انرژی آن را به زنده‌گی‌تان بیاورید، باید به جای آن‌که منتظر بهانه بمانید، خودتان آگاهانه وارد عمل شوید.

منـبع: برترین‌ها

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.