رییس‌جمهور ضمن تأکید بر امضا نشدن تفاهمنامه با آی‎اس‎آی: پس از مشورت‎ها رییس امنیت تفاهمنامه با پاکستان را امضا خواهد کرد

- ۱۹ جوزا ۱۳۹۴

چهارشنبه ۲۰ جوزا ۱۳۹۴

 

رییس‌جمهور غنی می‌گوید که میان ارگان‌های استخباراتی پاکستان و افغانستان تا اکنون تفاهمنامه‌یی به امضا نرسیده است.
محمد اشرف غنی در قصر مندیگک ولایت قندهار با بزرگان آن ولایت دیدار کرد و در مورد تفاهمنامۀ استخباراتی با پاکستان و مذاکرات صلح با مخالفان حکومت به آنان توضیح داد.
mnandegar-3آقای غنی گفت که پس از بروز جنجال‌ها در مورد تفاهمنامۀ استخباراتی میان افغانستان و پاکستان، خود مدیریت این موضوع را در دست گرفته و در زمینه با اقشار مختلف کشور مشورت کرده است.
رییس جمهور غنی گفت که این تفاهمنامه تا اکنون به امضا نرسیده است؛ اما افزود که با توجه جدی به منافع ملی افغانستان، در پایان مشورت‌ها و اجماع عمومی، رییس امنیت ملی افغانستان این سند را امضا خواهد کرد.
رییس جمهور غنی در این سفر همچنان گفت که برای تحقق اصلاحات گسترده، نیاز به بهبود در تشکیل و ظرفیت ادارات است.
رییس جمهور غنی همچنان افزود که برای تحقق اصلاحات باید روی معیارها صحبت شود، نه افراد.
او دربارۀ اهمیت ولایت کندهار گفت: کندهار قلبِ ثبات افغانستان است و بدون ثبات در کندهار، افغانستان نمی‌تواند صاحب ثبات شود.
محمد اشرف غنی که دیروز برای سفر یک روزه به کندهار رفته بود، در دیدار با افسران و سربازان قول اردوی ۲۰۵ کندهار در مورد مسایل امنیتی با آنان صحبت کرد.
مقام‌های محلی کندهار با ارایۀ توضیحات در مورد اوضاع امنیتی آن ولایت گفتند که از جمع ۱۷ ولسوالی کندهار، ۱۰ ولسوالی با تهدیدات جدی مواجه است.
پس از ایجاد حکومت وحدت ملی افغانستان این نخستین سفر رییس جمهور غنی به ولایت کندهار است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.