جامعۀ بین‎المللی کمک‎های انتخاباتی‎اش را قطع می‎کند

- ۲۳ جوزا ۱۳۹۴

یک شنبه ۲۴ جوزا ۱۳۹۴

 

نهادهای بین‏المللی کمک‎‏های‌شان را به منظور برگزاری انتخابات پارلمانی قطع کرده اند.
خبرگزاری رویترز گزارشی را به منتشر کرده که در آن به کاهش چشمگیر کمک‌های خارجی برای برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان اشاره شده است.
یک دیپلمات غربی به خبرگزاری رویترز گفته است که این اقدام به خاطر عدم برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی افغانستان از سوی حکومت وحدت ملی mnandegar-3این کشور اجرایی شده است.
وی تصریح کرده است: بسیاری از کشورها و مؤسسات تأمین‌کننده مالی انتخابات افغانستان، کمک‌های مالی خود برای برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان را کاهش داده و یا متوقف می‌کنند.
بنا بر اظهارات این دیپلمات، سازمان ملل متحد و کشورهای غربی تصمیم گرفته‌اند کمک‌های خود به انتخابات پارلمانی افغانستان را متوقف کنند.
سازمان ملل متحد در پروژه‌یی برای سه سال، ۳۳۸ میلیون دالر جهت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی افغانستان اختصاص داده بود.
پیش از این نیز فرانس مایکل ملبین سفیر اتحادیه‌ اروپا در کابل در جمع اهالی رسانه‌ در کابل گفته بود: سه ماه از فرمان اشرف‌غنی در مورد آغاز کار کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی می‌گذرد اما تاکنون کار عملی آن آغاز نشده است.
بحث ادامه کار قانونی پارلمان افغانستان پس از پایان ماه جوزا و چگونگی برگزاری انتخابات پارلمانی کشور از بحث‌های داغ امروز افغانستان بوده و برخی از آن به عنوان دومین بحران سیاسی پس از انتخابات طولانی مدت ریاست‌جمهوری کشور یاد می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :