چه‌گونه در خواستگاری پاسخ «نه!» نشنویم؟

- ۱۷ میزان ۱۳۹۱

بخش دوم  و پایانی

اگر پاسخ او منفی بود، مایوس نشوید
هـمـواره احـتـمال آن‌که او «نه» بگوید وجود دارد، اما دلسرد نشوید با او صحبت کنید و علت آمـاده‌گـی نداشتن او را جـویا شوید. او ممکن است تـنـها بـه زمـان بـیشتـری نـیـاز داشتـه بـاشـد یا آن‌که اصلاً دختر مناسبی برای شما نباشد. اگر این‌طور باشد، بهتر است همین حالا پی بـه آن بـبـرید تا آن‌که پس از ازدواج.
لازم نیست همه از تصمیم شما باخبر باشند
شـما مـمکن اسـت وسوسه شوید که قصد خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید ولی عـاقلانه‌تر آن است که این خبر را تنها با یکی دو تا از دوستان یا نزدیکان صمیـمــیِ خود که به آن‌ها اطمینان دارید و محرم اسرارتان هستند، در میان بگذارید.
مکان و زمان مناسب را انتخاب کنید
مکانی که می‌خواهید پیـشـنهاد ازدواج بدهید، می‌تواند رسـتورانت، پارک، سینما یا لب دریا باشد، اما بهتر است مکانی انتخاب شود کــه بــرای هر دوی شما خاطره‌انگیز بوده و شما را به یاد خاطرات گذشته بیندازد. فـاکتور زمان نیز بسیار مهم است، اگر او شرایط سختی را سپری می‌کند، اگر خسته یا گرفتار دغدغه‌های شخصی و شغلی خود است یا آن‌که از دست کسی عصبـانـی اسـت، زمان مناسبی برای این کار نیست.
او را دست‌پاچه نکنید
شما ممکن است بخواهیـد پیـشنـهاد خود را برای جهانیان فریاد بزنید یا حداقل برای همسایه‌گان مجاور خود! امـا مـراقب باشیـد اشـتـیاق بـی‌حد شما کار دست‌تان ندهد. اگر او شخص درون‌گرا بوده و از آن‌که مـرکز تـوجـه دیـگـران واقع شود بیزار است، بهتر است این کار را به طور خصوصی با او در میان بگذارید.
خیلی زود یا خیلی دیر پیشنهاد ندهید
زمـان معـیـنـی برای پیشنـهاد ازدواج وجود ندارد، اما بهتر است پس از تنها گذشت دو هفته از آشنایی خـود بـا او پـیشـنــهاد ازدواج ندهید! زمان پیشنـهاد ازدواج هنـگامی اسـت کـه شـمـا بـــرای مــدتــی کافی به یک‌دیگر متعهد شده باشید، هم‌چنین زیاد وقت را تلف نکنید؛ شجاع باشید و حـرف دل‌تان را بزنید. اگر هم خیلی هم کم‌رو هستید، می‌تـوانـید پیــشنهاد خود را در قالب نامه برای دختر مورد علاقه خود ارسال کنید.
انتظار انواع پیشامد‌ها را داشته باشید
صرف‌نظر از هـمـه نقشه‌ها و طرح‌ریزی‌ها، امکان دارد امور دقیقاً آن طوری که شما یا او تصور می‌کردید، پیـش نرود. خود را برای واکنش‌های احتمالی آماده کنید. او مـمکن است دست‌پـاچـه شـده یا هیجان‌زده شود یـا آن‌که کاملا آرام و بی‌تفاوت باقی بماند. او ممکن است بگوید: «بلی، خیـر» یــا «شاید». شمـا مـمکن است تصور کنید فرد مقابل‌تان را کاملاً می‌شناسید، امـا از پـیـش‌داوری و آن‌که پاسخ او چه‌گونه خواهد بود، پرهیز کنید؛ چون ممکن است مایوس شوید.
پیشنهاد خود را از حفظ نکنید
صرف‌نظر از آن‌که کـجـا و چــه‌گـونــه پــیشنهاد ازدواج می‌دهــید، باید پیشنهاد شما با نهایت صداقت و ابراز عشق حقیقی نسبـت بـه او هـمــراه باشد. از قبل در مورد حرف‌هایی که می‌خواهید به او بـزنــید، یادداشت بردارید، اما دقیقاً آن‌ها را حفظ نکنید. در آن لحظه به او بگویید که چرا یـک فرد استـثـنایی بـوده و چـرا شما خواهان آن هستید که باقی عمر خود را با او سپری کنید. بـایـد جملات شما از دل‌تان برآید. فرد مقابل‌تان می‌خواهد با یک مرد ازدواج کند و نه یک روبات!
منبع: آفتاب

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.