دو قـدرت شـمال متحد می‎شوند

- ۰۱ سرطان ۱۳۹۴

سه شنبه ۲ سرطان ۱۳۹۴

 

یک هیأت هشت نفری در تلاش است تا عبدالرشید دوستم معاون اول رییس‌جمهوری و عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ را برای تأمین امنیت ولایت‌های شمالی نزدیک کند.
دفتر مطبوعاتی معاون اول رییس‌جمهور اعلام کرد که عبدالرشید دوستم با شماری از بزرگان و متنفذین ولایت فاریاب در کابل ملاقات کرده است.
در این دیدار شماری از فرماندهان حزب جمعیت و جنبش افغانستان که هفته گذشته با عطا محمد نور نیز دیدار کرده بودند، حضور داشته‌اند.
mnandegar-3مولوی جمالی، حکیم تورک اوغلی، جنرال غلام فاروق، سه نماینده حزب جمعیت اسلامی و رحمت الله ترکستانی، احسان الله قوانچ و هاشم بای سه نماینده حزب جنبش ملی هستند که تلاش دارند دو رهبر مطرح شمال افغانستان را به یکدیگر نزدیک کنند.
فتح الله قیصاری و هاشم اورتاق دو نماینده پارلمان از ولایت فاریاب نیز نقش میانجی را در این مذاکرات به عهده دارند.
در دیدار شب گذشته، دوستم از توافقات به وجود آمده میان حزب جمعیت و جنبش در شمال افغانستان برای دفاع در برابر شورشیان مسلح، ابراز خوشبینی کرد.
او تاکید کرده که مخالف شبه‌نظامی‌سازی است و تلاش می‌کند حکومتی نیرومندی در کشور شکل گیرد.
شماری از فرماندهان جمعیت و جنبش هفته گذشته، در مزار شریف با عطا محمد نور دیدار و نسبت به اوضاع بد امنیتی در برخی ولایت‌های شمالی افغانستان ابراز نگرانی کردند.
این افراد از عطا محمد نور و عبدالرشید دوستم خواستند تا اختلاف میان یکدیگر را کنار گذاشته و از تمام نیرو و توان خود برای حفظ امنیت شمال افغانستان به خصوص ولایت فاریاب استفاده کنند.
عطا محمد نور نیز با استقبال از این اقدام، اعلام کرده که حاضر است در این مورد با حزب جنبش همکاری کند.
مولوی جمالی از بزرگان ولایت فاریاب و فتح الله قیصاری، نماینده مردم فاریاب در شورای ملی نیز نسبت به اوضاع امنیتی شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده و از معاون اول رییس‌جمهور خواسته‌اند تا در این مورد توجه ویژه‌یی نماید.
آن‌ها خواستار نزدیکی دو حزب جنبش و جمعیت شده و گفته‌‌اند، این نزدیکی می‌تواند تأثیر مثبتی در تأمین امنیت ولایت‌های شمالی افغانستان داشته باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.