سفارت ترکیه در کابل: «جنرال دوستم برمی‌گردد»/ هوادارن دوستم خواهان استعفای غنی و محاکمه چند مقام دولتی شدند

گزارشگر:یک شنبه 24 سرطان 1397 - ۲۳ سرطان ۱۳۹۷

در هر حالی که سفارت ترکیه در کابل از برگشت جنرال دوستم به کابل خبر داد، هواداران جنرال دوستم نیز از برگشت هرچه زود تر او سخن می‌گویند.
در همین ۲ستم، دیروز براى دوازدهمین روز در چند ولایت کشور دست به تظاهرات زدند. آنان مى‌گویند که مذاکرات حزب جنبش با حکومت در خصوص mandegar-3بازگشت جنرال دوستم و رهایی قیصاری، پیشرفت داشته است.
مظاهره کنندگان در ولایت جوزجان مى گویند که مذاکره حزب جنبش با حکومت، نتایج مثبت در قبال داشته است و به زودى جنرال عبدالرشید دوستم به کشور بر مى گردد و نظام الدین قیصارى از بند رها مى شود.
تظاهرکنندگان که دو روز به عنوان نشانه پیش رفت در مذاکرات، عکس محمد اشرف غنى را دو باره که بالای ساختمان ولایت نصب نموده اند.
معترضان به رسانه ها گفتند که «تظاهرات ما به یک نتیجه مثبت رسیده و مذاکراتى که بین ارگ و بزرگان حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان صورت گرفته، زمینه را برای بازگشت جنرال عبدالرشید دوستم و رهایی نظام الدین قیصاری مساعد ساخته است.» آنان گفتند که جنرال عبدالرشید دوستم، به
زودترین فرصت وارد کشور می شود و افراد منسوب به نظام الدین قیصاری نیز از قید آزاد شدند.
معترضان گفتند: «موضوعى که تا کنون لاینحل باقی مانده و کشمکش روی آن ادامه دارد، رهایی نظام الدین قیصاری است که آزادی او را مبنی برعدم فعالیت نظامی وی در شمال منظور کرده اند و چانه زنی روی این موضوع، از جانب مقامات حزب جنبش با ارگ ادامه دارد و امیدواری ما برآن است که او نیز به زودترین فرصت آزاد شده و به شمال کشور برگردد.»
ازسویى هم در ولایت فاریاب، سرپل، سمنگان، بلخ و غور نیز هواداران حزب جنبش ملى اسلامى افغانستان دست به تظاهرات زدند و خواستار برگشت بدون قید و شرط جنرال دوستم به کشور و رهایى نظام الدین قیصارى از بند شدند.
تظاهرکنندگان در ولایت فاریاب که تعدادى ازآنها، پارچه هاى سفید رنگ را که شعار هاى»یارهبر یاکفن» در آن نوشته شده بود، برتن داشتند، ضمن آنکه رهایی قیصاری، برگشت جنرال دوستم و استعفای رییس دولت وحدت ملی را خواستند؛ محاکمه لوی درستیز، قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین، یاسین ضیاء معاون شورای امنیت و مقام های محلی فاریاب بخاطر شکنجه، توهین و تحقیر محافظین نظام الدین قیصاری را نیز از سازمان ملل متحد خواستند.
گفتنى است که تظاهرات طرفداران حزب جنبش، پس از آن آغاز شده است که نیروهاى کماندوى دولت، نظام الدین قیصارى نماینده دوستم معاول اول ریاست جمهورى در امور نیروهاى خیزش مردمى در فاریاب را، با شمارى از محافظان او بازداشت و به کابل انتقال دادند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.