مأموران امنیتی نمی‎توانند لب بگشایند!

- ۰۶ سرطان ۱۳۹۴

یک شنبه ۷ سرطان ۱۳۹۴

 

عبدالخبیر شکیب از فرماندهان کندک دوم فرقۀ ۱۱۱ ارتش، در پی انتقادهایی در پیوند با جنگ کندز، زیر نظارت قرار گرفت. بسته‌گان این فرمانده ارتش می‌گویند که او و افرادش از نخستین گروه کمکی در جنگ چهاردرۀ کندز بودند. به گفتۀ آن‌ها، آقای شکیب پس از آن‌که از عدم ارادۀ حکومت در نبرد با طالبان با رسانه‌ها صحبت کرده، از سوی مقامات ارتش نخست وظیفه‌اش به حالت تعلیق درآمده و سپس به نظارت‌خانۀ نظامی ارتش فرستاده شده است.
mnandegar-3او در ویدیویی‌که در صفحات اجتماعی پخش شده، می‌گوید که کار مقام‌های وزارت دفاع در پیوند با جنگ کندز نمایشی بیش نیست. این انتقاد در پیامی‌که از طریق صفحۀ فیس‌بوک این فرمانده منتشر شده نیز دیده می‌شود. در بخشی از پیام فیس‌بوکی فرمانده شکیب آمده است: «در خط مقدم جنگ در ولسوالی چهاردرۀ کندز با دشمنان سرزمینم می‌جنگم و هیچ احساس خسته‌گی از جنگ با دشمن ندارم. اما از عدم هماهنگی در ارتش نمی‌توانم چشم‌پوشی کنم. چند روز پیش رسانه‌ها راجع به جنگ کندز مصاحبۀ بنده را گرفتند و من آن‌چه را که گفتم، از روی دل‌سوزی و صداقتم با این سرزمین بود».
وزارت دفاع اما از این رویداد اظهار بی‌خبری می‌کند. دولت وزیری، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع گفت که هر مأمور وزارت دفاع که شکایتی داشته باشد، در صورتی که شکایتش به جا باشد، در ارگان مربوطه‌اش بی‌هیچ مجازات و پی‌گردی، ثبت و دنبال می‌شود. اما آقای دولت وزیری از مورد فرمانده عبدالخبیر شکیب اظهار بی‌خبری کرد و تأکید داشت که اگر وی حق‌به‌جانب باشد، کسی حق بازداشت کردن او را ندارد.
در روزهای اخیر و پس از گسترش جنگ در مناطق شمال کشور، انتقادهای سربازان و افسران ارتش از کارکرد مسوولان حکومتی در پیوند با سیاست جنگی حکومت بیشتر شده است.
پیشتر عبدالرحمان از افسران پولیس در پی انتقاد از غذای سربازان در شمال کشور از سوی مقامات ارشد تهدید به برکناری شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :