احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





مأموران امنیتی نمی‎توانند لب بگشایند!

- ۰۶ سرطان ۱۳۹۴

یک شنبه ۷ سرطان ۱۳۹۴

 

عبدالخبیر شکیب از فرماندهان کندک دوم فرقۀ ۱۱۱ ارتش، در پی انتقادهایی در پیوند با جنگ کندز، زیر نظارت قرار گرفت. بسته‌گان این فرمانده ارتش می‌گویند که او و افرادش از نخستین گروه کمکی در جنگ چهاردرۀ کندز بودند. به گفتۀ آن‌ها، آقای شکیب پس از آن‌که از عدم ارادۀ حکومت در نبرد با طالبان با رسانه‌ها صحبت کرده، از سوی مقامات ارتش نخست وظیفه‌اش به حالت تعلیق درآمده و سپس به نظارت‌خانۀ نظامی ارتش فرستاده شده است.
mnandegar-3او در ویدیویی‌که در صفحات اجتماعی پخش شده، می‌گوید که کار مقام‌های وزارت دفاع در پیوند با جنگ کندز نمایشی بیش نیست. این انتقاد در پیامی‌که از طریق صفحۀ فیس‌بوک این فرمانده منتشر شده نیز دیده می‌شود. در بخشی از پیام فیس‌بوکی فرمانده شکیب آمده است: «در خط مقدم جنگ در ولسوالی چهاردرۀ کندز با دشمنان سرزمینم می‌جنگم و هیچ احساس خسته‌گی از جنگ با دشمن ندارم. اما از عدم هماهنگی در ارتش نمی‌توانم چشم‌پوشی کنم. چند روز پیش رسانه‌ها راجع به جنگ کندز مصاحبۀ بنده را گرفتند و من آن‌چه را که گفتم، از روی دل‌سوزی و صداقتم با این سرزمین بود».
وزارت دفاع اما از این رویداد اظهار بی‌خبری می‌کند. دولت وزیری، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع گفت که هر مأمور وزارت دفاع که شکایتی داشته باشد، در صورتی که شکایتش به جا باشد، در ارگان مربوطه‌اش بی‌هیچ مجازات و پی‌گردی، ثبت و دنبال می‌شود. اما آقای دولت وزیری از مورد فرمانده عبدالخبیر شکیب اظهار بی‌خبری کرد و تأکید داشت که اگر وی حق‌به‌جانب باشد، کسی حق بازداشت کردن او را ندارد.
در روزهای اخیر و پس از گسترش جنگ در مناطق شمال کشور، انتقادهای سربازان و افسران ارتش از کارکرد مسوولان حکومتی در پیوند با سیاست جنگی حکومت بیشتر شده است.
پیشتر عبدالرحمان از افسران پولیس در پی انتقاد از غذای سربازان در شمال کشور از سوی مقامات ارشد تهدید به برکناری شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

يک نظر

  • Shah Jahan گفت:

    در حال حاضر کشور عزیز مورد تجاوز وسیع استخبارات جهنمی پاکستان به همدستی یک عده غلامان مزدور بی هوهیت تاریخی کشور قرار گرفته.

    اما فرزند های دلیر غیور باشهامت امنیتی کشور با ریختن خون از وجب وجب خاک خود افتخارنه دفاع میکند قابل ستایش و افتخار کسان است واقعأ افغان اصیل هستند مزدور وغلام نیستند و ضد غلام های معامله گری بی هویت تاریخی و پنجابی های پلید پاکستانی هستنددرین راه حق این سر بکف جان خود را از دست دادند خاک وطن رابا ریختن خون پاک خود رنگ قرمز سساخته اند روح شان شاد باد دولت مسولیت درجه اول دارد از فرزندان این شهدای راهی آزادی با جدیت وارسی کند زمینه تحصیل بازماندگان شان تهیه سر پناه و سایر کمک را زمینه سازی کند . همه شاهد هستیم نیرو های چهل چار کشور پیشرفته جهان با آخرین تجهیزات مدرن مصارف بلیون دالر و استخبارات پیشرفته باین غلامان داخل جنگ بودند. باآنهم چندان دست آوردی نداشتندامنیت تامین نبود.جای بسا افتخار است نیروی امنیتی ما با وسایل نه چندان پیشرفته و مصارف بسیار کم نظر به مصارف ناتو یک بر صدم حصه مصارف قوا ناتو برایشان مهیا نیست .ایشان با وجود تشدید جنگ استخبارات پنجابی که آخرین زور خود را می زنند دست آورد نداشته انشاالله ناکام روی سیاه خواهد بود.

    دولت وحدت ملی باید به خاطر عید رمضان از وارثین شهدای وطن که در جنک باطلبان غلامان پنجابی مزدور دون صفت پلید خاک فروش و پنجابی پاکستانی جام شهادت نوشیدن و همچنان به نیرو های امنیتی افتخار آمیز این جوانان عزیز با نهایت فدا کاری تاریخ ساز وطن هستند یکماه معاش طور فوق العاده به افتخار عید رمضان برایشان منظور فرمایند.

    مدارک تهیه بودجه معاش شان اول باید پول بانک ملی رااز برادر خاین فهیم دزدو برادر کرزی خاین محمود کرزی و دیکر دزدان کابل بانک و خاینین وزارت دفاع ملی صدها ملیون دالر خیانت کردند پول قیمت زمین ها شیر پور که مارشال فهیم هم سه نمره گرفته بود قیمت زمین راهم نپرداخته داکتر رهین موسیچه باور کس نمیاید هم یک نمره زمین شیر پور را غصب کرده پول رانپرداخته اند دیگر خاینین شهر سازی بیش از صدها ملیون دالر را دزدی نموده بودند بر خورد جدی و قاطع صورت گیرد. از نزدشان عاجلا حصول گردد بالای سارنوالی دزد اعتماد نکنید با دزد دهن جوال را میگیرد از پول حصول شده مکافات این سرباز غیور را اجرا گردد از برکت و شهامت این غیوران جان بکف است مردم در شهر بازر آزاد میگردد به فرد فرد کشور واجب است با این محافظین خاک بر خورد نیک داشته باشند با ایشان از هر طریق توانی دارید کمک صادقانه کنیدفرد فرد وطن در مود مسولیت دارند اولاد ما از برکت این سربازان صاحب تعلیم میشود کلانترین خدمت است .همه مردم دور سیاه طالب منحوس را دیدم ممکاتب بسته بود آثار تاریخی کشور به دستور پنجابی ها این غلام های کودن مرده و مزدور تخریب کرد مکاتیب بسته بود سنگ و چوب مملکت را به پاکستان تسلیم کردید لعنت خدا بر سرتان داد هم از اسلام می زنید. حاجی صبور