جان مک‌کین: در مبارزه با افراط‎گرایی افغانستان را همراهی می‎کنیم

- ۱۳ سرطان ۱۳۹۴

یک شنبه ۱۴ سرطان ۱۳۹۴

 

جان مک‌کین، رییس کمیتۀ نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا می‌گوید که دهشت‌افگنی تهدیدی علیه تمام کشورهای جهان است و کشورش دوشادوش افغانستان در برابر این پدیده مبارزه می‌کند.
جان مک‌کین روز شنبه در دیداری با رییس جمهور غنی گفت که امریکا افغانستان را تنها نخواهد گذاشت و همکاری‌های این کشور و به خصوص کانگرس امریکا با افغانستان ادامه خواهد داشت.
mnandegar-3در این دیدار که در ارگ ریاست جمهوری صورت گرفت، رییس جمهور از همکاری‌های ایالات متحده سپاس‌گزاری کرده و خواهان دوام همکاری‌های این کشور برای ریشه‌کن کردن افراطیت شد.
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت نیز با این سناتور امریکایی دیدار داشت. در این دیدار رییس اجرایی با اشاره به تهدیدهای افراط‌گرایی گفت که نیروهای امنیتی افغانستان به نماینده‌گی از تمام جهان با تروریسم می‌جنگند. آقای عبدالله هم‌چنان افزود که ادامۀ این مبارزه نیازمند همکاری‌های بیشتر ایالات متحده و متحدان بین‌المللی افغانستان است.
آقای مک‌کین در این دیدار وعده سپرد که کشورش نیروهای افغانستان را تنها نخواهد گذاشت و گفت که حامی حکومت وحدت ملی خواهند بود.
در این دیدار دربارۀ پیشرفت‌های به دست آمده در حکومت وحدت ملی، مبارزه با فساد اداری، حکومت‌داری خوب، مبارزه با دهشت‌افگنی و راه‌های جلوگیری از نفوذ و گسترش داعش نیز گفت‌وگو شد.
رییس کمیتۀ نیروهای مسلح مجلس سنای ایالات متحده در حالی به افغانستان آمده و از مبازرۀ مشترک با افراط‌گرایی سخن می‌زند که اکنون افزون بر گروه‌های دیگر تروریستی، گروه داعش نیز در افغانستان حضور دارد.
با این‌که مقام‌های امنیتی بارها از حضور داعش به عنوان گروی «افراط‌گرا» در افغانستان به عنوان یک شایعه یاد کرده بودند، اما چندی پیش معاون نخست ریاست اجرایی پرده از حضور این گروه در ولایت‌های جنوبی، به خصوص ننگرهار، برداشت.
پیش از این گزارش‌هایی از تبلیغات و فعالیت آزادانۀ این گروه در ولایت ننگرهار نیز به نشر رسیده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.