دست‎‏کم ۱۴۰ طالب در عملیاتِ «‌پلنگ» در جنوب‌شرق کشته‌ و زخمی شده‌اند

- ۲۲ سرطان ۱۳۹۴

سه شنبه ۲۳ سرطان ۱۳۹۴

 

در نتیجۀ عملیات پلنگ در جنوب‎شرق کشور دست‎کم ۱۴۰ طالب کشته و زخمی شده‌اند. در این عملیات که به‌ رهبری قول اردوی ۲۰۳ تندر در ولسوالی‌های ولایت پکتیا راه‌اندازی شده است، ده‌ها میل سلاح گروه‎های تروریستی نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.
یک مقام امنیتی در جنوب‌شرق کشور به روزنامۀ ماندگار می‎گوید که در این عملیات، قریه‌های حکمزی، لواری، بازارلواری، سلیمان‌خیل، رباط، کوتل شپگی، پیرلکه و پیران کلیِ mnandegar-3ولسوالی‌های سمکنی و جانی‌خیل، از وجود گروه‌های تروریستی پاک‌سازی شده است.
بربنیاد گزارش این منبع، عملیاتِ تصفیه‌یی هم‌چنان در ولسوالی‌های هشت‌گانۀ شرق ولایت پکتیا ادامه دارد.
این مقام امنیتی همچنان می‎گوید: «در این عملیات، یک قبضه راکت انداز، دومیل دهشکه، سه پایه هاوان، چهار میل پیکای روسی، چهار میل کلاشینکوف، یک‌عراده موتر نوع سرا‌چه، یک‌عراده موتر سایکل، دو پایه مخابره و مقدار از مهمات مختلف‌النوع به دست نیروهای امنیتی افتیده و بیش‌تر از ۱۰۰ حلقه ماین نیز کشف و خنثی شده است.»
این در حالی ‌است که پیش از این، یک مقام بلندپایۀ امنیتی در زون جنوب‌شرق به روزنامۀ ماندگار گفته بود که به‌تاریخ۱۲/۰۴/۱۳۹۴سال جاری، چندین طیاره سه مرتبه از استقامت پاره‌چنار پاکستان در مربوطات ولسوالی‌های سمکنی و جانی‌خیل ولایت پکتیا نشست کرده و به طالبان سلاح ومهمات پایین کرده‌ است.
او همچنان گفته بود که به‌تاریخ ۹ سرطان و در شب جمعه ساعت۱۱:۳۰چندبال طیاره یک مقدار محموله را از هوا در مربوطات ولسوالی جانی‌خیل پرتاب کرده ‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.