دفتر سازمان ملل با استقبال از ایجاد کمیسیون اصلاحات انتخاباتی: منتظر یک روند اصلاحات انتخاباتی فراگیر و شفاف هستیم

- ۲۹ سرطان ۱۳۹۴

دو شنبه ۲۹ سرطان ۱۳۹۴

 

mnandegar-3دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) با انتشار بیانیه‌یی از تشکیل کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی افغانستان، به ریاست شاه سلطان عاکفی استقبال کرده است.
هفته گذشته، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان بعد از ماه‌ها رایزنی با رییس اجرایی، شاه سلطان عاکفی را به عنوان رییس کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی برگزید.
یوناما کامل شدن این کمیسیون را یک گام مهم دانسته و گفته است که حالا منتظر یک روند اصلاحات انتخاباتی معتبر، فراگیر و شفاف است.
یوناما از مقام‌های دولت افغانستان خواسته که در مورد تقویم انتخاباتی تصامیم لازم را اتخاذ کنند.
تادامیچی یاموتو، نماینده سازمان ملل، به عنوان عضو ناظر در کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی افغانستان خواهد داشت.
در خبرنامه یوناما آمده است که این نهاد با احترام به حاکمیت ملی افغانستان در روند اصلاحات انتخاباتی فقط نقش مشورت‌دهی خواهد داشت.
در این خبرنامه همچنین آمده است که اصلاحات انتخاباتی برای احیای اعتماد مردم افغانستان به روند دموکراتیک ضروری است و منجر به ثبات سیاسی خواهد شد.
بررسی و تعدیل در قانون انتخابات، عضویت شهروندان خارجی در کمیسیون انتخابات، دوره کاری اعضای کمیسیون انتخابات و مشخص شدن سرنوشت اعضای کنونی این کمیسیون از مهم‌ترین مواردی است که قرار است کمیسیون اصلاحات انتخاباتی به آنها بپردازد.
اصلاح نهادهای انتخاباتی بخش مهمی از توافقنامه سیاسی است که به دنبال بن‌بست انتخاباتی، بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله امضاء شد و براساس آن دولت وحدت ملی تشکیل شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.