کشته شدن افراد مهم طالب و القاعده در بمباران هوایی

- ۰۲ اسد ۱۳۹۴

شنبه ۳ اسد ۱۳۹۴

 

ارتش امریکا می‌گوید که یکی از فرماندهان مهم القاعده را در جنوب افغانستان کشته اند و نیز چهار فرمانده معروف طالبان به شمول یک تبعه ازبکستانی و والی نام نهاد این گروه در ولایت فاریاب کشته شده اند.
کشته شدن مقام های القاعده و طالبان در افغانستان در شرایطی که طالبان جبهات گرم را باز کرده اند می تواند بر روحیه اعضای این گروه تاثیر منفی بگذارد.تلفات وارد شده بر mnandegar-3طالبان در ولایت فاریاب ناشی از حملات نظامی هوایی ارتش بوده است.
مقامات نظامی در شمال کشور می‌گویند که عملیات یکی از مواضع مهم طالبان را هدف قرار داده است که بر اثر آن نزدیک به بیست و پنج طالب کشته و زخمی شدند.
هم چنان مقامات در ارتش امریکا تاکید می‌کنند که فرمانده کشته شده القاعده، ابوخلیل سودانی بود که در حمله هوایی اخیر این نیروها در پکتیکا کشته شده است.
این فرد، مسوول اصلی عملیات القاعده در افغانستان و پاکستان بود و از چهره‌های مهم این گروه به شمار می‌رفت.
به همراه این فرد، دو عضو دیگر القاعده نیز کشته شده اند که محل دقیق آن، ولسوالی برمل ولایت پکتیکا خوانده شده است.
منابع اعلام کرده اند که سودانی ده‌ها حمله تروریستی را در افغانستان بر ضد نیروهای ناتو تنظیم و عملی کرده و در طرح بسیاری از حملات خونین بر ضد ارتش پاکستان نیز دست داشته است.
ارتش امریکا مدعی است که مرگ سودانی، به تضعیف شدید القاعده در سراسر جهان خواهد انجامید؛ زیرا او از دوستان و مشاورین نزدیک ایمن ظواهری رهبر کنونی القاعده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.