سنت عصر جاهلیت خانواده‌یی دختر نوزادش را در دشت رها کرد

- ۰۵ اسد ۱۳۹۴

سه شنبه ۶ اسد ۱۳۹۴

 

mnandegar-3مسوولان محلی ولایت غور می‌گویند که خانواده‌یی در این ولایت، دختر نوزادش را در منطقۀ علم‌در شهر فیروزکوه مرکز غور داخل یک کارتن در دشت رها کرده است.
محی‌الدین رسولی، مسوول شبکۀ حمایت از کودکان در ولایت غور گفت که این کودک ۴۸ ساعت پس از تولدش از سوی خانواده‌اش در دشت رها شده است.
او می‌گوید که تا کنون انگیزۀ اقدام این خانواده مشخص نیست و برای یافتن خانوادۀ کودک رهاشده، در رسانه‌ها اعلام نشر کرده اند.
رسولی افزود که یک خانوادۀ دیگر مسوولیت نگه‌داری این نوزاد را به دوش گرفته است. آقای رسولی می‌گوید که این نخستین بار است که یک خانواده در غور نوزادش را در خیابان رها می‌کند.
در همین حال فرشید مقدم، مسؤول کمیسیون حقوق بشر غور گفت که نوزاد رهاشده دختر است و فعلاً زیر سرپرستی یک خانواده قرار گرفته است.
به گفتۀ آقای مقدم، مردم محل ابتدا کارتن حامل این کودک را با جعبۀ حاوی مواد منفجره اشتباه گرفته بودند و پس از اطلاع دادن به پولیس، متوجه کودک داخل کارتن شدند.
مسوول کمیسیون حقوق بشر غور گفت که هر چند تا حال انگیزۀ این اقدام معلوم نیست، ولی ممکن به دلیل فقر اقتصادی یا از روی عمد این نوزاد را روی خیابان رها کرده باشند.
با این حال مسوول کمیسیون حقوق بشر غور، وضعیت کودکان در این ولایت را نگران‌کننده می‌خواند و می‌گوید که فقر اقتصادی، خشک‌سالی، ناامنی و اختلاف‌های خانواده‌گی، کودکان ولایت غور را با مشکل روبه‌رو کرده است.
به گفتۀ آقای مقدم، فقر، خشک‌سالی و ناامنی شماری از خانواده‌ها را در ولایت غور به ولایت‌های هم‌جوار آواره کرده و این موضوع کودکان این خانواده‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.