فرمانده پولیس بلوچستانِ پاکستان: استخبارات هند و افغانستان در ناامنی‌های بلوچستان دخالت دارند

- ۱۳ اسد ۱۳۹۴

فرمانده ‌پولیس ایالت بلوچستان پاکستان در حالی سازمان‌های اطلاعاتی هند و افغانستان را به ناامنی‌های این ایالت متهم کرده که مقامات دولتی و نظامی این کشور نیز پیش از این چنین اتهاماتی را مطرح کرده‌ بودند.

محمد آملیش فرمانده پولیس ایالت بلوچستان پاکستان در گفت‌وگو با اکسپرس تریبون گفت که سازمان اطلاعات هند (راو) و افغانستان (ان.دی.اس) در ناامنی‌های این ایالت نقش مهمی دارند.
mnandegar-3وی همچنین ضمن تأکید بر همکاری مقام‌های نظامی و پولیس ایالت بلوچستان در مبارزه با تروریسم اظهارداشت که بین تروریسم و شورشیان جدایی طلب تمایز وجود دارد.
آملیش اظهار داشت: تروریسم به ویژه نوع تکفیری آن به دلیل پشتیبانی خارجی برای بی‌ثبات پاکستان است.
وی تاکید کرد: تروریسم چالش بزرگی در ایالت بلوچستان پاکستان است.
فرمانده پولیس ایالت بلوچستان پاکستان افزود: شهر کویته و «مستونگ» در ایالت بلوچستان بیش از دیگر مناطق با تهدیدات امنیتی روبرو است.
آملیش ادامه داد که برخی مناطق علاوه بر مشکلات مربوط به تروریسم از درگیری‌های نژاد پرستانه رنج می‌برند که منطقه «مکران» جزء این مناطق است.
گروه‌های ممنوع «لشکر جهنگوی» و «جیش الاسلام» در حمله به کارمندان واکسیناسیون فلج اطفال و شیعیان هزاره در ایالت بلوچستان دست دارند که با همکاری سازمان‌های خارجی در این ایالت فعال هستند.
وی خاطر نشان کرد: تروریست‌ها از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون ۵۲۴ افسر پولیس که در تعقیب تروریست‌ها فعال بودند، را در ایالت بلوچستان ترور کردند پولیس این ایالت نیز بسیاری از آن‌ها را کشته و یا دستگیر کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.