ستون پنجم نه شاخ دارد نه دم!

- ۱۳ اسد ۱۳۹۴

چهار شنبه ۱۴ اسد ۱۳۹۴/

 

دیروز داکتر عبدالله دستور داد که آن‌عده از مقام‌های دولتی که در مراسم سوگواری ملاعمر شرکت کرده بودند، بازداشت و به پنجۀ قانون سپرده شوند. این دستور بعد از آن صادر شده که نورالحق علومی، وزیر امور داخله در نشستِ شورای وزیران گزارش داد که برخی از مأمورانِ دولت در مراسم سوگواری ملاعمر شرکت کرده‌اند. بر این بنیاد، وضعیت ایجاب می‌کند که افرادی که در درونِ نظام به نفعِ دشمن تبلیغات می‌کنند، مورد پیگرد قرار گیرند و با آن‌ها برخوردِ جدی شود.
حالا عبدالله عبدالله به وزیر داخله گفته است که این مأمورانِ دولت باید شناسایی و بازداشت شوند. او به نورالحق علومی دستور داده است که گزارش اقداماتِ پولیس در این مورد را به او بفرستد. هرچند تاهنوز معلوم نیست که پولیس در این زمینه اقدام کرده است یا خیر؛ اما واضح است که بازداشتِ افرادی که در مراسم ملاعمر شرکت کرده‌اند، به نیروهای امنیتیِ ما حد اقل این اطمینان را می‌دهد که دولت در برابرِ دشمنانش جدی‌ست و با جان‌فشانی‌های آنان معامله نمی‌کند.
همچنان این اقدام می‌تواند ستون پنجم را که در دولت فعال‌ است، بشکند. مسلماً آن‌عده از مقام‌های دولتی که در مراسم گرامی‌داشت از ملاعمر که مردم آن را جنایتکار می‌دانند شرکت کرده‌اند، «طالبانِ درونِ دولت» شناخته می‌شوند. آن‌ها همین‌هایی‌اند که انتحاری را داخلِ کابل می‌سازند، در خانه‌های خود از آنان، پذیرایی و تا مقصد راهنمایی می‌کنند. بنابراین، هرچه زودتر باید این ستون پنجم بازداشت شود.
شاید تا پیش از این، وقتی روزنامۀ ماندگار می‌نوشت «ستون پنجم»، هیچ‌کس آن را نمی‌شناخت، اما حالا برخی از اعضای ستون پنجم با شرکت در مراسم فاتحۀ رهبرشان در کابل و برخی ولایات دیگر، خود را آفتابی کرده‌اند و دیگر نیازی نیست که دولت برای شناسایی آن‌ها متحملِ زحمتِ فراوان شود.
مسلماً ستون پنجم شاخ و دم ندارد و همین‌هایی هستند که بخشی‌ از آنان از برکت مرگ ملاعمر، خود را آفتابی کرده‌اند. برخی از اعضای ستون پنجم در شورای عالی صلح‌اند و برخی هم در ریاست‌جمهوری بر برخی از کرسی‌ها تکیه زده‌اند و از آن‌جا به طالبان جرأت می‌بخشند، و برخی نیز در ادارات امنیتی ما و برخی دیگر هم در مجلس نماینده‌گان. بنابرین حالا بعد از اصدارِ دستور از طرف مقام بلند دولت، باید امنیت ملی و وزارتِ داخله این افراد را شناسایی و بازداشت کنند تا ستون پنجمِ دشمن مضمحل و نابود گردد. اما اگر این فرمان عملی نشود، حکایت از آن دارد که ستون پنجم قوی‌تر از آنی‌ست که تصور می‌شود.
قابل تذکر است که دستور ریاست عمومی امنیت ملی مبنی بر ممنوع قرار دادنِ فاتحه‌گیری برای ملاعمر به عنوانِ یک جنایتکار، قابل توصیف است و امید می‌رود این ارگانِ مهمِ امنیتی در این‌باره وارد گام‌های عملی شود. مسلماً تا زمانی که ادارۀ امنیت ملی کشور به کشف و معرفی اعضای ستون پنجم همت نگمارد، هیچ ادارۀ دیگری توانِ انجامِ چنین کاری را ندارد و رسانه‌ها هم به جز فریاد، کارِ دیگری از پیش نخواهند برد.
حالا ریاست اجرایی، باید گزارش تطبیقِ این فرمان را از اداره‌های امنیتیِ کشور بگیرد و وزارت داخله و امنیتِ ملی نیز باید این فرمان را تطبیق کنند.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.