رییس ستاد مشترک ارتش: فـاریـاب را تصفیـه مـی‎کنیـم

- ۱۶ اسد ۱۳۹۴

شنبه ۱۷ اسد ۱۳۹۴

 

mnandegar-3رییس ستاد مشترک ارتش در ولایت فاریاب می‌گوید که از آغاز دور جدید عملیات نظامی در این ولایت تاکنون نزدیک به ۳۰۰ جنگجوی طالب به قتل رسیده و ۳۵ روستا از اشغال آنان آزاد و به تصرف نیروهای امنیتی در آمده اند.
جنرال قدم شاه شهیم فرمانده ارتش در ولایت فاریاب به رسانه‌ها عملیات اخیر نیروهای امنیتی در این ولایت را پر دستاورد خوانده و می‌گوید که از روز گذشته تاکنون در چند عملیات که برای باز پس‌گیری برخی از قریه‌ها در اطراف ولسوالی کوهستان، المار و قیصار ولایت فاریاب سازماندهی شده بود، نزدیک به ۴۰ تن از جنگجویان مخالف دولت کشته و چندین قریه از اشغال آنان خارج شده است.
به گفته وی، از زمان آغاز عملیات اخیر تاکنون، بیش از ۳۰۰ جنگجوی طالب کشته شده و ۳۵ روستا در مناطق مختلف این ولایت از تصرف آنان خارج و توسط نیروهای امنیتی پاکسازی شده اند.
در همین حال، نقیب الله فایق نماینده مردم فاریاب در پارلمان کشور از تسلیم شدن دو فرمانده مشهور طالبان همراه به ۲۵۰ تن از نیروهای زیر امرشان به حنرال دوستم معاون اول حکومت خبر داده و می‌گوید که با پیوستن این دو روحیه بقیه جنگجویان ضعیف گردیده و برای مصون ماندن از تلف‌شدن به مناطق دور افتاده ولایت های غور و بادغیس پناه برده‌اند.
هر چند نیروهای امنیتی این عملیات را پر دستاورد خوانده و به زودی از آزادی کامل این ولایت خبر می‌دهند، اما برخی حلقات ارگ نشین از جمله خانم شکریه بارکزی، معاون اول حکومت را به نسل کشی و تصفیه قومی متهم نموده و از رییس جمهور خواستار توقف فوری این عملیات شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.