ولسوالی کوهستان فاریاب با خطر سقوط روبه‌رو است

- ۱۸ اسد ۱۳۹۴

مسؤولان امنیتی فاریاب می‌گویند که آن‌ها نیروی کمکی فرستاده اند و نگرانی سقوط این ولسوالی رفع شده است
بزرگان قومی و باشنده‌های ولسوالی کوهستان فاریاب می‌گویند که ده‌ها طالبان مسلح از چهار روز بدین‌سو حمله‌های تهاجمی‌شان را برای تصرف این ولسوالی بر مناطق بندر و لولاش آغاز کرده اند.
آن‌ها با ابراز نگرانی از این موضوع، می‌گویند که اگر دولت به وضعیت ناگوار این ولسوالی توجه جدی نکند، در آیندۀ نزدیک کوهستان به دست طالبان سقوط خواهد کرد.
mnandegar-3داکتر سعادت، رییس شورای مردمی این ولسوالی گفت که کوهستان در جریان چهار روز شاهد چندین حملۀ تهاجمی طالبان مسلح بوده است.
رییس شورای مردمی کوهستان می‌گوید که با تماس‌های فراوان از حکومت خواستار اعزام نیروهای کمکی شده اند، اما حکومت مرکزی تا کنون به این مسأله توجه نکرده است.
یکی دیگر از باشنده‌های ولسوالی کوهستان که نمی‌خواهد نامش گرفته شود، می‌گوید که اگر مناطق بندر و لولاش در ولسوالی کوهستان سقوط کند، ولسوالی‌های گرزیوان، بلچراغ، المار و قیصار نیز زیر تهدید طالبان قرار خواهد گرفت.
در همین حال، مسوولان محلی فاریاب گفته اند که نگرانی‌ها از بابت سقوط ولسوالی کوهستان با فرستادن نیروهای کمکی برطرف شده اند.
عبدالستار بارز، سرپرست ولایت فاریاب می‌گوید که نیروهای امنیتی اکنون نیروهای خیزش مردمی را از طریق هوا حمایت می‌کنند.
آقای بارز می‌افزاید که در نتیجۀ درگیری‌ها میان دو طرف، تا کنون ۴ طالب بازداشت و ۴ تن دیگر کشته شده اند.
فاریاب یکی از ولایت‌های ناامن شمال کشور است که در چند ماه اخیر به صورت مکرر مورد حمله‌های شدید گروه طالبان قرار گرفته است.
به گفتۀ باشنده‌های ولسوالی کوهستان، این چهارمین حملۀ تهاجمی طالبان در چند ماه گذشته بر این ولسوالی است.
آن‌ها می‌گویند که مردم کوهستان به شکل گروهی علیه طالبان اقدام کرده و آنان را از مناطق‌شان دور می‌سازند، اما به دلیل عدم کمک دوامدار حکومت با آن‌ها، هرازچند گاهی طالبان دوباره بر این مناطق حمله می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.