پولیس سرپل عاملان لت‌وکوب یک دختر و پدر در محضر عام را بازداشت کرد

گزارشگر:یک شنبه 25 اسد 1394 - ۲۴ اسد ۱۳۹۴

mnandegar-3پولیس ولایت سرپل افرادی را که در لت و کوب یک دختر و پدر در این ولایت دست داشته‌اند، بازداشت کرده‌است.
پیش از این گزارش‌هایی به نشر رسید مبنی بر این‌که یک دختر و پدر در حضور مردم محل در روستای توغی ولسوالی بلخ‌آب ولایت سر پل با دره زده شده‌اند.
این روی‌داد زمانی رخ داده که خانۀ یکی از باشنده‌گان محل دزدی شده و پس از آن که صاحب خانه در شناسایی سارقان کوتاه آمده، به فال‌بین مراجعه کرده تا عاملان آن را مشخص سازد.
پس از آن فرد فال‌بین پدر این خانم را انگشت‌نشان کرده و این دختر و پدر نیز از سوی باشنده‌گان محل در محضر عام به گونۀ بی‌رحمانه مورد لت و کوب قرار گرفته‌اند.
در آغاز پدر دختر مورد لت و کوب در این دادگاه صحرایی قرار گرفته اما پس از آن‌که دختر به خاطر نجات پدرش خودش را به او رسانیده تا مانع این امر شود، با او نیز چنین برخوردی صورت گرفته‌است.
گفته می‌شود این اکنون این خانم ۲۲ ساله که مادر دو کودک نیز است، در بیمارستان به سر می‌برد و از وضعیت به‌داشتی خوبی برخوردار نیست.
ویدیویی که از جریان لت‌وکوب این پدر و دختر به نشر رسیده مشاهده می‌شود که افراد به گونۀ بی‌رحمانه با چیزی شبیه دستۀ چوب و میلۀ آهنین به بدن دختر می‌زنند و او فریاد می‌زند.
فردی که دستور لت و کوب این پدر و دختر را داده رییس شورای انکشافی روستای توغی ولسوالی بلخ‌آب بوده‌است.
اکنون وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید که پنج‌تن توسط پولیس ولایت سر پل در پیوند به این روی‌داد بازداشت شده‌اند.
به اعلامیۀ وزارت امور داخله آمده‌است که به پولیس فاریاب دستور داده شده تا موضوع را مورد رسیده‌گی قرار داده عاملان آن را به نهادهای عدلی و قضایی تسلیم نمایند.
باید یادآور شد که در وقوع قضیۀ کشتن و به آتش‌کشیدن بی‌رحمانۀ فرخنده در آغاز سال جاری در کابل، که یکی از بزرگ‌ترین روی‌دادهای ضد انسانی در افغانستان بود نیز یکی از فال‌بینان نقش کلیدی داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.