برخی از فعالان مدنی در کابل: در بـرابـر پـاکسـتان جنایت‎کار بایستیم

گزارشگر:سه شنبه 27 اسد 1394 - ۲۶ اسد ۱۳۹۴

ده‌ها تن از اعضای شبکۀ فعالان جوان برای اصلاح و تغییر، در یک گردهمایی، نفرت و انزجارشان را نسبت به مداخلات پاکستان در امور افغانستان ابراز کردند.
به سلسلۀ اعتراضات در برابر مداخلات پاکستان در امور افغانستان، این بار شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر با راه اندازی یک کمپاین در کابل، انزجار و نفرت‌شان را در برابر این کشور و حامیان تروریزم ابراز کردند.
ده‌ها تن از اعضای این نهاد که یک کاروان از موترها را برای کمپاین با خود داشتند به نقاط مختلف کابل رفته و خواست‌های شان را با مردم شریک نمودند.
mnandegar-3آنان شعارهای «مردم دردمند افغانستان! بر ضد طالبان، سیاست‌های تروریستی پاکستان و حامیان شان متحد شوید» را بالای وسایط‌شان نصب کرده و در شهر به گشت و گذار پرداختند.
سید میثم محمود احسانی معاون پلان و پالیسی این نهاد در مورد گفت:
«از آقای اشرف غنی و عبدالله می خواهیم که این‌ها اختلافات درون حکومتی را کنار بگذارند تا بازنگری مجدد هر گونه گفت‌وگو صلح باید به تعلیق در آورده شود، مداخلاتی که از سوی کشورهای همسایه به خصوص پاکستان جنایت کار صورت گرفته ما هم باید به گونۀ عمل بلمثل را انجام دهیم، بیایید همه دست به دست هم دهیم و در برابر دشمن واحد که پاکستان خونخوار بین المللی است پالیسی روشن و منسجم داشته باشیم.»
قبل از این، شماری از مقامات دولتی، فعلان جامعه مدنی، احزاب سیاسی و مردم عام از حکومت خواسته اند تا در روابط اش با پاکستان تجدید نظر کند.
رییس جمهور اشرف غنی اخیراً موقف بی‌پشینۀ را در برابر پاکستان اختیار کرد و گفت که اعلام جنگ از خاک پاکستان به ضد افغانستان، در حقیقت دشمنی آشکار این کشور با همسایه اش است.
این اظهارات بعد از وقوع حوادث پی هم در نقاط مختلف کابل که صد ها کشته و زخمی بر جا گذاشته مطرح می شود.
در این حال، اعضای شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر ابراز امیدواری کرده‌اند که موقف‌گیری حکومت افغانستان در برابر پاکستان، مقطعی و احساساتی نباشد.
اعضای این نهاد از حکومت می‌خواهند تا هر چه زودتر نام جاسوسان در صفوف دولت را افشا کند.
احسان الله حکمت رییس دارالانشای این نهاد می‌گوید که پاکستان یک کشور تروریست پرور بوده و همواره از مخالفان دولت افغانستان حمایت کرده است.
به گفته وی، اگر جامعه جهانی به کمک هایش به پاکستان ادامه دهد به این معنی است که در حقیقت تروریستان را حمایت کرده و آنان را تمویل می کند:
«متحدان بین المللی افغانستان میلیون ها دالر با پاکستان کمک کرده است، آیا این به معنی آن نیست که آنان فابریکه تولید تروریست و کشور حامی تروریزم را کمک کرده است، جامعه جهانی باید خط مشی کنونی اش را تغییر بدهد.»
در این حال شماری از کارشناسان می گویند: تا زمانیکه کشورهای غربی به خصوص امریکا حمایت مالی اش را به پاکستان قطع نکند و فشارها را بیشتر نسازند، این کشور به حمایت اش از تروریزم ادامه خواهد داد.
روابط افغانستان و پاکستان پس از آن تا حدی متشنج شد که ریاست امنیت ملی گفت که اکثر حملات اخیر بر کابل از سوی نظامیان پاکستانی سازماندهی شده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.